Dé lokale en regionale nieuwssite

Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Ook zijn ruim 80 boeken van mij gepubliceerd. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.900, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

13 januari 2014

Michiel van der Borg nieuwe voorzitter SLIM

LISSE – De Stichting Lisse Marketing (SLIM) heeft een nieuwe voorzitter. Michiel van der Borg volgt Cees van der Zwet op, die zich de komende tijd in gaat zetten als lijsttrekker voor het CDA. Zijn eerste  officiële taak was eind vorig jaar het ondertekenen van een overeenkomst met de gemeente Lisse. Hiermee is het voortbestaan van SLIM voor de komende vijf jaar verzekerd.
Waarom zei u ‘Ja’ op de vraag om voorzitter te worden?
‘Het is een heel interessante job. Ik zit dus al in het Ondernemersfonds en daar is deSLIM uit opgericht. De heer Van Der Zwet heeft andere doelstellingen in zijn leven. Hij heeft geen afscheid genomen omdat het niet goed ging. Ik ben tevreden over hoe hij alles gedaan heeft.’
Wat wilt u als voorzitter bereiken?
Uiteindelijk is de belangrijkste doelstelling om Lisse goed op de kaart te zetten. Maar ik draag hier maar een stukje aan bij, want daar hebben we onze dorpspromotor en citymanager voor. Het is mijn taak om hierin te coördineren. Het zijn twee verschillende functies, die niet in één persoon passen. De citymanager is meer de uitvoerende persoon die alles organiseert en doet, hij is niet van de strategie. De dorpspromotor is en echte strateeg. Hij brengt de structuur er in.’
Overal in de regio wordt het belang onderkend van een gezamenlijke promotie van de Bollenstreek. Waarom is het dan nog noodzakelijk om een organisatie als SLiM te hebben?
‘Je moet zorgen dat je de Bollenstreek op de kaart zet en dat je tegelijkertijd binnen de Bollenstreek het beste voor elkaar hebt. Als je in een voetbalteam speelt dat niet wint, kun je wel de beste voetballer zijn, maar scoor je niet voldoende punten. Wij willen de beste voorhoedespeler worden.’
Wordt het belang van Lisse in het aantrekken van toeristen niet schromelijk overschat? Het is toch in feite alleen Keukenhof dat jaarlijks tussen 800.000 en 900.000 toeristen trekt?
‘Het is niet zo dat alleen Keukenhof mensen trekt. We hebben een heel goed  en mooi winkelcentrum, dat afsteekt in de dorpen in de omgeving. We hebben een goed leefklimaat. Keukenhof, bloembollen en het corso. De Keukenhof haalt mensen uit Japan, maar wij hebben met het winkelcentrum wat extra’s te bieden. Als je het aantrekkelijk maakt, zijn mensen bereid naar het dorp te komen.’
En waar moet SLIM onder leiding van Van der Borg over een jaar staan?
‘We willen het wat professioneler maken. Het is in deze tijd heel lastig om precies te zeggen waar we staan. Nu zijn we aan het bedenken wat we gaan doen en in ontwikkeling brengen. Ik hoop dat we over een jaar kunnen zeggen waar we staan en weten waar we  naar toe gaan. Het grootste probleem is dat we veel ideëen hebben, maar het moet in een totaalconcept weggezet worden. Ik ben alleen de voorzitter en wil coördineren. Met name de dorpspromotor moet het marketingconcept verder uitwerken. Dat moet er binnen het jaar staan.’