LISSE – De Stichting Lisse Marketing (SLIM) heeft een nieuwe
voorzitter. Michiel van der Borg volgt Cees van der Zwet op, die zich de
komende tijd in gaat zetten als lijsttrekker voor het CDA. Zijn eerste officiële taak was eind vorig jaar het
ondertekenen van een overeenkomst met de gemeente Lisse. Hiermee is het
voortbestaan van SLIM voor de komende vijf jaar verzekerd.
Waarom zei u ‘Ja’ op de vraag om voorzitter te worden?
‘Het is een heel interessante
job. Ik zit dus al in het Ondernemersfonds en daar is deSLIM uit opgericht. De
heer Van Der Zwet heeft andere doelstellingen in zijn leven. Hij heeft geen
afscheid genomen omdat het niet goed ging. Ik ben tevreden over hoe hij alles
gedaan heeft.’
Wat wilt u als voorzitter bereiken?
Uiteindelijk is de belangrijkste
doelstelling om Lisse goed op de kaart te zetten. Maar ik draag hier maar een
stukje aan bij, want daar hebben we onze dorpspromotor en citymanager voor. Het
is mijn taak om hierin te coördineren. Het zijn twee verschillende functies,
die niet in één persoon passen. De citymanager is meer de uitvoerende persoon
die alles organiseert en doet, hij is niet van de strategie. De dorpspromotor
is en echte strateeg. Hij brengt de structuur er in.’
Overal in de regio wordt het belang onderkend van een gezamenlijke
promotie van de Bollenstreek. Waarom is het dan nog noodzakelijk om een
organisatie als SLiM te hebben?
‘Je moet zorgen dat je de Bollenstreek
op de kaart zet en dat je tegelijkertijd binnen de Bollenstreek het beste voor
elkaar hebt. Als je in een voetbalteam speelt dat niet wint, kun je wel de
beste voetballer zijn, maar scoor je niet voldoende punten. Wij willen de beste
voorhoedespeler worden.’
Wordt het belang van Lisse in het aantrekken van toeristen niet
schromelijk overschat? Het is toch in feite alleen Keukenhof dat jaarlijks
tussen 800.000 en 900.000 toeristen trekt?
‘Het is niet zo dat alleen
Keukenhof mensen trekt. We hebben een heel goed
en mooi winkelcentrum, dat afsteekt in de dorpen in de omgeving. We
hebben een goed leefklimaat. Keukenhof, bloembollen en het corso. De Keukenhof
haalt mensen uit Japan, maar wij hebben met het winkelcentrum wat extra’s te
bieden. Als je het aantrekkelijk maakt, zijn mensen bereid naar het dorp te komen.’
En waar moet SLIM onder leiding van Van der Borg over een jaar staan?
‘We willen het wat professioneler maken. Het is in
deze tijd heel lastig om precies te zeggen waar we staan. Nu zijn we aan het
bedenken wat we gaan doen en in ontwikkeling brengen. Ik hoop dat we over een
jaar kunnen zeggen waar we staan en weten waar we naar toe gaan. Het grootste probleem is dat
we veel ideëen hebben, maar het moet in een totaalconcept weggezet worden. Ik
ben alleen de voorzitter en wil coördineren. Met name de dorpspromotor moet het
marketingconcept verder uitwerken. Dat moet er binnen het jaar staan.’
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home