JOEP
DERKSEN
LISSE
– Over zes jaar kunnen inwoners, ondernemers en vertegenwoordigers van
instellingen rekenen op een snelle en soepele dienstverlening van hoge
kwaliteit. Tenminste, dit staat in de ‘Visie op de dienstverlening Lisse@2020’,
die dinsdag 7 januari bekend werd gemaakt.
In 2020 zal de gemeente en
haar zogeheten ‘ketenpartners’ niet alleen ‘meedenken’, maar ook
‘vooruitdenken, faciliteren en duidelijke taal spreken. Lisse staat open voor
veranderingen en verbeteringen, die leiden tot meer tevredenheid onder de
inwoner en de ondernemer’, aldus het document. Tegen die tijd wordt niet meer
gesproken over ‘ambtenaren’, maar over ‘De Nieuwe Ambtenaar’.
De nieuwe visie moet de
huidige ambtenaren motiveren om de hoge ambities waar te maken. Op dit moment
heeft de gemeente, of streeft er in ieder geval naar, om een ‘proactieve
houding’ richting de inwoners te hebben. In een ambtelijk stuk valt te lezen: ‘We zijn gericht op
het nemen/ondersteunen van initiatieven voor ontwikkelingen in de gemeente.
Door onze eigen kwaliteiten maximaal te benutten en in te zetten, leveren we
een hoge kwaliteit van diensten en producten.’
En over zes jaar moet alles
nóg beter zijn: ‘In
2020 kunnen inwoners, ondernemers en vertegenwoordigers van instellingen
rekenen op een snelle en soepele dienstverlening van hoge kwaliteit, ook van de
Lissese ketenpartners. Lisse denkt mee, denkt vooruit, faciliteert en spreekt
duidelijke taal. Lisse staat open voor veranderingen en verbeteringen, die
leiden tot meer tevredenheid onder de inwoner en de ondernemer.’ Het is haast
onvoorstelbaar te denken, dat de gemeente nóg beter kan presteren, want vorige
week werd ook bekend dat de gemeente hoog scoort waar het gaat om de
klanttevredenheid. Uit het onderzoek ‘Benchmark Publiekszaken 2013’ komt Lisse
als beste van de kleine gemeenten naar
voren en landelijk scoort de gemeente de achtste plek op de algemene ranglijst.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home