Dé lokale en regionale nieuwssite

Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Ook zijn ruim 80 boeken van mij gepubliceerd. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.900, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

04 februari 2014

Meer tevredenheid in 2020

JOEP DERKSEN
LISSE – Over zes jaar kunnen inwoners, ondernemers en vertegenwoordigers van instellingen rekenen op een snelle en soepele dienstverlening van hoge kwaliteit. Tenminste, dit staat in de ‘Visie op de dienstverlening Lisse@2020’, die dinsdag 7 januari bekend werd gemaakt.
In 2020 zal de gemeente en haar zogeheten ‘ketenpartners’ niet alleen ‘meedenken’, maar ook ‘vooruitdenken, faciliteren en duidelijke taal spreken. Lisse staat open voor veranderingen en verbeteringen, die leiden tot meer tevredenheid onder de inwoner en de ondernemer’, aldus het document. Tegen die tijd wordt niet meer gesproken over ‘ambtenaren’, maar over ‘De Nieuwe Ambtenaar’.
De nieuwe visie moet de huidige ambtenaren motiveren om de hoge ambities waar te maken. Op dit moment heeft de gemeente, of streeft er in ieder geval naar, om een ‘proactieve houding’ richting de inwoners te hebben. In een ambtelijk stuk valt te lezen: ‘We zijn gericht op het nemen/ondersteunen van initiatieven voor ontwikkelingen in de gemeente. Door onze eigen kwaliteiten maximaal te benutten en in te zetten, leveren we een hoge kwaliteit van diensten en producten.’
En over zes jaar moet alles nóg beter zijn: ‘In 2020 kunnen inwoners, ondernemers en vertegenwoordigers van instellingen rekenen op een snelle en soepele dienstverlening van hoge kwaliteit, ook van de Lissese ketenpartners. Lisse denkt mee, denkt vooruit, faciliteert en spreekt duidelijke taal. Lisse staat open voor veranderingen en verbeteringen, die leiden tot meer tevredenheid onder de inwoner en de ondernemer.’ Het is haast onvoorstelbaar te denken, dat de gemeente nóg beter kan presteren, want vorige week werd ook bekend dat de gemeente hoog scoort waar het gaat om de klanttevredenheid. Uit het onderzoek ‘Benchmark Publiekszaken 2013’ komt Lisse als beste van de kleine gemeenten naar voren en landelijk scoort de gemeente de achtste plek op de algemene ranglijst.