Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

26 oktober 2016

'Een dag niet geschilderd, is een dag niet geleefd'

HILLEGOM > Teken en schilderen zit bij Diana Maas in het bloed; van jongs af aan tekende ze al en ze volgde haar grote passie. Op de middelbare school deed ze al examen in dit vak. De liefde voor het op doek vereeuwigen van wat haar ogen zien, heeft ze daarna ook uitgebreid naar het vak fotografie. Hierdoor komen zaken als compositie, kleurbeleving en inzicht haar heel goed van pas.

Inmiddels schildert Maas sinds geruime tijd en zij wordt inmiddels erkend als een ware kunstenaar. Haar werk kenmerkt zich door het volop gebruik van kleuren. En Maas wil graag andere mensen laten ervaren hoe fijn het is om te schilderen. Zelf zegt ze hierover: ,,Ik zag, voordat ik begon met schilderen, een stoffig beeld voor me van iemand die dan op een ezel in een landschap datzelfde landschap aan het schilderen was. Maar niets blijkt minder waar! Ik begon met mijn eerste schilderij aan de keukentafel en daarna ben ik nooit meer gestopt. Mijn nieuwe credo is dan ook: 'Een dag niet geschilderd, is een dag niet geleefd!''


De expositie van haar werken duurt van 07 november tot en met 28 november. De toegang is gratis en iedereen is van harte welkom bij Maas om een kijkje te komen nemen. Ze stelt enthousiast: ,,Laat vooral een reactie voor mij achter; ik lees ze graag!''