Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

27 maart 2017

Geen wens voor ombudsman zorg

KAAG EN BRAASSEM > Het gemeentebestuur is niet van plan om een 'ombudsman voor de zorg' in te voeren. Mensen die klachten hebben over medische zorg kunnen hiervoor sinds 1 januari bij 'onafhankelijke klachtenafhandelaars' van de betreffende medische zorginstelling terecht. Tijdens de fractievergadering van SVKB stelde wethouder Henk Hoek (CDA): ,,Ik steek liever geld in kwaliteit en zorg en hulpverlening, dan dat je allerlei controlemechanismen gaat invoeren.'' Maar wie zich onrecht aangedaan voelt, kan dat toch melden bij de wethouder. ,,Ik sta open voor dat soort geluiden en dan ga ik direct schakelen op het moment dat er iets gebeurt. Dit college heeft de ambitie om te zorgen dat het systeem (van zorg, JD) goed gaat lopen.'' Wel gaat de gemeente een 'kwaliteitsmonitoringsysteem' invoeren, waarbij steekproefsgewijs mensen gevraagd wordt, wat ze van de ontvangen zorg vinden.