Dé lokale en regionale nieuwssite

Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Ook zijn ruim 80 boeken van mij gepubliceerd. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.900, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

07 juni 2017

Ontzorgen van ondernemers

SASSENHEIM – Wie het gebouw van het Accountantskantoor Batenburg aan de Hoofdstraat 123 binnenloopt, wordt aangenaam verrast door de manier waarop het kantoor is ingericht. Hier vind je geen donkere bureaus, maar voert licht en ruimte hoogtij. Het past perfect bij de filosofie van Accountantskantoor Batenburg: volledige transparantie in de manier van werken.

Door Joep Derksen

Ron van der Hulst is vennoot bij Accountantskantoor Batenburg, samen met vier andere vennoten, waaronder de naamgever van dit kantoor: Niels Batenburg, van het accountantskantoor Brittenburg in Katwijk. De beide kantoren werken intensief samen en dat werpt nu al zijn vruchten af, zo stelt Van der Hulst enthousiast. ,,Ons kantoor is op 3 april geopend en we vallen binnen het samenwerkingsverband Novens. Dat is een groep van zes accountantskantoren, die allemaal zelfstandig opereren. Maar we maken gebruik van elkaars personeel en software.''

Dit blijkt een succesverhaal te zijn, informeert Van der Hulst. ,,Juist door deze samenwerking, hebben we een heel personeelsbestand achter ons staan en een directe relatie met de klant. De klanten kunnen we voorzien van alle kennis, die bij deze accountantskantoren aanwezig is. Zo hebben MKB-bedrijven het beste van twee werelden: het persoonlijke contact én alle informatie die nodig is om de ondernemer te ondersteunen.''

Een accountant is al lang niet meer iemand die achteraf even een jaarrekening controleert en daar zijn handtekening onder zet. ,,De hoofdmoot van onze klanten zijn MKB-ondernemers in de regio Duin- en Bollenstreek. Wij ontzorgen ondernemers en besturen van stichtingen en verenigingen op financieel en fiscaal gebied, waar het gaat om belastingaangiftes, administratie en de hele advisering daaromheen. Wij denken dus ook mee met de ondernemer en dat leidt er toe, dat we ook wel eens spontaan bellen om een tip te geven. We schrijven dus niet alleen maar rapporten, maar gaan voor het persoonlijke contact; dat is het belangrijkste.''

Dus de tijd van bonnetjes in schoenendozen ligt achter ons? Van der Hulst lacht: ,,Inderdaad; door de digitalisering verandert ook ons werk. Steeds meer doen ondernemers hun eigen administratie zelf, maar wij kunnen er voor zorgen, dat deze ondernemers veel geld kunnen besparen. Dan adviseren we bijvoorbeeld om een investeringsaftrek mee te nemen in de aangifte, maar ook om andere regelingen te benutten, die in het leven zij geroepen. Wij houden dit bij en zorgen voor de ondernemer, dat het geregeld is.'' Door het benutten van de kennis van Accountantskantoor Batenburg kan iedere ondernemer dus veel geld besparen.

Van der Hulst besluit: ,,We zijn een startend kantoor, maar er zit veel meer achter ons accountantskantoor, dan je op het eerste gezicht zou zeggen. We kunnen een compleet pallet aan diensten aanleveren en staan voor volledige transparantie in onze manier van werken. U kunt altijd vrijblijvend langs komen voor een oriënterend gesprek. Maar even graag kom ik bij de ondernemer langs. Dat scheelt de ondernemer tijd en tegelijkertijd kun je zien wat er speelt bij de ondernemer en kan ik meedenken met zijn organisatie.''


Voor meer informatie: Accountantskantoor Batenburg, Hoofdstraat 123, 2171 BA Sassenheim, T: 0252 200 052, W: www.accbatenburg.nl