Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

22 januari 2018

Wethouder is boos

[WOUBRUGGE] Ben Beukenholdt, voorzitter van de Dorpsraad Woubrugge en wethouder Floris Schoonderwoerd vlogen elkaar maandag 8 januari tijdens een raadsvergadering in de haren.

Joep Derksen

De wethouder liet tijdens de bespreking van de bouwplannen op het Landje van Egmond weten, dat hij altijd bereid is om in gesprek te gaan met de inwoners. Ook met de omwonenden aan de Kerkweg. ,,Ik heb vaak, via de trajectbegeleider van TOP en anderszins het aanbod gedaan om met de buurt te praten. Daar is tot nu toe geen gebruik van gemaakt.''


Als door een wesp gestoken greep Beukenholdt de microfoon: ,,Op 18 december beloofde u, dat u in overleg zou gaan met de Kerkwegbewoners. Maar binnen veertien dagen komt het bericht dat er een ontwerpbestemmingsplanwijziging komt. Hoe moeten wij nog in overleg gaan met de Kerkwegbewoners? Dat zijn leuke, vage beloftes, maar daar hebben wij niets aan.'' Dit leidde tot irritatie bij Schoonderwoerd: ,,Ik ga geen enkel gesprek uit de weg. Ik heb nog nooit met iemand een gesprek geweigerd. Ik word hier een beetje boos om.'' Via Twitter voegde de wethouder hier aan toe: ,,Ja, word ik boos van.. Val me aan op inhoud, kom niet met suggestieve opmerking over feit dat ik niet bereid zou zijn gesprek aan te gaan.''