Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

22 oktober 2019

Historie van het winkelcentrum Van der Hooplaan

AMSTELVEEN - In deze serie van zes delen neemt ondernemer Cor Mulder de lezers mee op een historische reis door zes decennia aan gebeurtenissen en evenementen van het winkelcentrum Van der Hooplaan. Dit winkelcentrum werd op 26 november 1959 officieel geopend en viert dit jaar haar zestigjarig bestaan. Deze week: deel 6: Het heden en de toekomst

2009 – 2019


JOEP DERKSEN


Winkelen kan op twee manieren: gezellig naar het centrum gaan of digitaal. De opkomst van het internetshoppen bleek een toegevoegde waarde te zijn voor de ondernemers van het winkelcentrum Van der Hooplaan. Tegenwoordig openen internetbedrijven fysieke winkels. Juist omdat mensen producten willen zien, proeven en voelen. Daarnaast is het sociale aspect ook heel belangrijk om naar een winkel te gaan. Uiteraard zijn alle winkels van dit winkelcentrum online te vinden.


Ondernemer Cor Mulder: ,,Internet is meer een kans dan een bedreiging; als je daar goed mee om weet te gaan. Pas de marketing aan op de grootte van jouw bedrijf en dan zijn er voldoende kansen. Maar de basis blijft de spullen die je verkoopt. Als je goede dingen verkoopt, blijf je bestaan.’’ Niet voor niets staan er bijvoorbeeld soms 12 medewerkers in de winkel van de visboer; mensen waarderen de verse en exclusieve producten.


Mulder: ,,Wij als zelfstandigen moeten goede service geven. Als je dat niet doet, dan red je het op termijn niet.’’ Enkele jaren geleden werd het winkelcentrum verrijkt met de COOP, een supermarkt van 1.200 m2; hiermee is de continuïteit voor de komende tientallen jaren gewaarborgd. Deze supermarkt heeft nieuw publiek aangetrokken; mensen die nu ook de voordelen van de kleine winkeliers leren kennen.

Om het 60-jarig bestaan van het winkelcentrum te vieren, zijn er drie acties: een rebus, woordzoeker en vragenlijst. Met elke actie kunnen 27 fantastische prijzen gewonnen worden, die beschikbaar zijn gesteld door alle deelnemende winkeliers. En daarnaast is er nog één superhoofdprijs. Wat die hoofdprijs is, wordt binnenkort bekend gemaakt.