Dé lokale en regionale nieuwssite

Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Ook zijn ruim 80 boeken van mij gepubliceerd. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.900, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

08 juli 2023

Vereeuwigen van zakelijke relaties

In 2013 was het verschijnsel nog volledig onbekend; een fotohokje op bedrijfsfeesten en zakelijke evenementen, om een eeuwigdurende herinnering te hebben aan dat moment. Jason Tuhumena introduceerde Boooth tien jaar geleden en is inmiddels marktleider geworden.

Al surfend op het internet kwam Jason een website tegen, die zijn leven zou veranderen. Hij maakte kennis met een fotobooth, die op een evenement stond in Amerika. “Dat was een echte eye catcher. Samen met Damian, Jamel en Akifa hebben we zo’n fotobooth gekocht. Na het installeren en testen, moesten we het nog aan de man brengen.”

Dat ging in het begin nog niet zo snel, blikt Jason terug. “In het begin deed ik alles zelf en klopte letterlijk op de deuren van nachtclubs als Jimmy Woo in Amsterdam. De eerst twintig boekingen deden we gratis, waarna we de promotiefoto’s online zetten.” Het sloeg aan. “We begonnen met één Boooth machine, met vier boekingen in de eerste maand. Maar binnen drie maanden zaten we ieder weekend helemaal vol en stond de agenda volgeboekt met allerlei afspraken op de werkdagen.”

Package deals

Een bevriende productontwikkelaar ontwierp drie extra modellen en vanaf dat moment ging het hard. “In eerste instantie focusten we ons op de clubs, omdat ik daar veel contacten had. Maar vervolgens gingen we ons focussen op bruiloften, feesten en partijen. Ook bieden we package deals aan met weddingplanners en organisaties als de RAI, waarbij zij commissie krijgen voor iedere Boooth-booking, die zij realiseren.”

Ook het bedrijfsleven heeft Boooth inmiddels ontdekt. Vooral ook, omdat deze mobiele pasfotohokjes aan de buitenkant kunnen worden omgetoverd in een Boooth met logo’s van de organiserende onderneming of in de huisstijl van het betreffende corporate event, festival of de beurs. Daarnaast is zo’n fotoboooth ook een slimme manier om aan zakelijke emailadressen te komen, tipt Jason: “Jouw zakelijke contacten kunnen een gratis foto ontvangen, wanneer ze hun mailadressen invoeren. Dit is ideaal voor de directe benadering van de potentiële klant en de aftersales.”

Ballenbak

Boooth heeft drie verschillende producten: de Open Air fotobooth, in de vorm van een fotozuil, het traditionele fotohokje met gepersonaliseerde buitenpanelen en de Mirrorbooth. Jason: “Naast deze drie producten doen we ook maatwerk; dat kan zo gek mogelijk zijn. Gasten kunnen bijvoorbeeld in een ballenbak springen, waarbij we een foto van bovenaf maken.”

Bent u ook op zoek naar een ludieke manier om uw (toekomstige) klanten te verrassen? Voor meer informatie: www.boooth.me.