Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft ruim 1,9 miljoen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 23.900, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: joepderksen@live.com. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

30 december 2013

Bijna half miljoen euro voor SLiM

LISSE – Aan de ene kant steken de zes bollendorpen 180.000 euro in het promoten van de Bollenstreek, maar tegelijkertijd investeert de gemeente ook in de Stichting Lisse Marketing (SLiM). Het gaat over een periode van vijf jaar over bijna een half miljoen euro. Deze organisatie moet zorgen voor de ‘gemeenschappelijke en professionele promotie van Lisse richting inwoners, bezoekers en bedrijven’, zo liet het college van burgemeester en wethouders weten op dinsdag 17 december.
 
Binnenkort ondertekent wethouder Cia Kroon (VVD) een convenant, zodat de financiering van SLiM voor de komende jaren verzekerd is. Dinsdag 17 december was de pers massaal opgetrommeld – en op komen dagen – om de ondertekening van het convenant mogelijk te maken. De papieren lagen klaar, de wethouder zat paraat, maar helaas kwam niemand van SLiM opdagen. ‘De volgende keer toch maar zorgen voor een slimmere afstemming’, zo constateerde een journalist vrolijk.
 
SLiM is in 2011 opgericht en eerder dit jaar is de Stichting VVV Lisse opgegaan in deze organisatie. Ook de komende jaren mag SLiM activiteiten ontwikkelen voor het promoten en het gastheerschap van Lisse. De gemeente stelt hier jaarlijks tot 1 januari 2019 maar liefst 81.750 euro (exclusief btw) voor beschikbaar, al gaat dat bedrag met een paar procentjes per jaar omlaag. Ook wil de gemeente prestaties zien op het gebied van dorpspromotie. Naast deze vaste bijdrage kan SLiM ook rekenen op 5.000 euro per jaar aan opbrengsten uit de sandwichborden en nog zo’n 13.000 euro aan inkomsten uit lichtreclame. De dames en heren achter SLiM moeten overigens de komende jaren ook proberen om op een andere manier aan inkomsten te komen, zodat de gemeente uiteindelijk minder hoeft bij te dragen.