Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

04 januari 2007

Romeyn: ‘Gemeente is onrechtmatig bezig geweest’

Lisse – Projectontwikkelaar Bas Romeyn is het niet eens met de gemeente, wat betreft de kans dat hij het pand zou hebben verworven. ‘Ik zou het 100% zeker hebben gekregen, want ik was de hoogste bieder. De gemeente is onrechtmatig bezig geweest om een zo hoog mogelijke dekking voor het pand te krijgen.’

Over het argument van Lisse dat er op het ontwerp een ingang aan de zijkant geplaatst was, heeft Romeyn ook zijn bedenkingen. ‘Dit was blijkbaar een sterk punt van de gemeente, want de advocaat bleef er maar op terugkomen. We hadden namelijk daar geen ingang, maar een uitgang geplaatst. Ik snap die opmerkingen daar niet over.’ Romeyn vindt het begrijpelijk dat de gemeente denkt dat zijn kansen om de koop van het AH-pand te krijgen, klein zou zijn: ‘Dat is de verdediging van de gemeente en puur vanuit tactische overwegingen. Ze proberen een beetje de zaak te verdoezelen.’

Fabel

Wethouder Brekelmans vermoedde dat de rechtszaak ook ‘een beetje uit persoonlijke overwegingen is aangegaan, vanwege het overhoop liggen met het vorige college’. Romeyn verwijst deze opmerking naar het land der fabelen: ‘Dat klopt helemaal niet, want er speelden andere dingen. Deze hele zaak heb ik indertijd eerst even aangekeken, vanwege een andere affaire wat de Greveling betrof. De gemeente heeft bij dit project op bijzonder bedenkelijke wijze zaken gedaan. Ik ben vervolgens naar de politiek gestapt en heb gezegd: ‘Als u echt doorzet, begin ik een rechtszaak over het Albert Heyn-pand.’

Romeyn sluit af met een hartenkreet: ‘De drie rechters hadden een buitengewone interesse in de zaak en ik bewonder de enorme denkpower en grote klasse van de administraten.’