Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

19 juni 2007

‘Dit soort dingen mag niet meer voorkomen’

LISSE - ‘De wethouders van toen zitten lekker thuis en tellen hun geld, terwijl ze worden doorbetaald op onze kosten.' Tot deze uitspraak komt W. van Rheenen, inwoner van Lisse, in een telefonische toelichting op zijn email aan raadsleden inzake de kwestie Romeyn.
De exporteur van vrachtauto's zegt verder: 'Met enkel hun aftreden neem ik geen genoegen, want de schade die Lisse heeft opgelopen moet door de verzekeraar worden uitgekeerd of door die wethouders zelf worden vergoed. Nu is het zo dat de verzekeraar zegt dat er sprake was van opzet en een schadevergoeding wordt dus niet uitbetaald. En het gaat maar door, want er doet zich nog een opmerkelijke situatie voor inzake de ‘tuinbouwschool’. Hiervoor vond ook een tender plaats tussen de heer Romeyn en een ander bedrijf, waarvan de tweede inschrijver niet eens een bod gedaan blijkt te hebben. Nu kan Romeyn de boel verkopen voor 350 euro per meter en steekt 6 miljoen euro winst in zijn zak. Dat is winst die naar de gemeente had moeten gaan!’

Van Rheenen gaf in zijn email aan dat hij actief is voor de landelijke VVD, maar zegt nadrukkelijk op eigen titel te spreken. Wat wil hij bereiken met zijn mail? ‘Dit soort dingen mogen niet meer voorkomen, want het politieke bestuur van Lisse wordt aangetast. Je moet niet gaan regeren uit angst voor claims. Je zag dat al met het Juliana sigarenwinkeltje: er werd gedreigd met een claim en de eigenaar kreeg zijn zin en de sloop werd uitgevoerd.’ Hij vervolgt: ‘Als het onderzoek wordt uitgevoerd en ik heb het fout, dan zal ik mijn excuses aanbieden. Maar als de raad niets doet, dan zou ik aan de bevolking willen vragen of ze achter mijn standpunt staan. Als 70% van de mensen zegt dat ze de onderste steen boven willen hebben, dan moet een onderzoek worden ingesteld naar de gemeente. En wat de burgemeester betreft: zij heeft de handtekening gezet onder het contract en moet dus ook het boetekleed aantrekken en alsnog opstappen.’