Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

30 januari 2008

Takken vraagt college naar kosten vernielingen

LISSE – Gemeenteraadslid Ed Takken (D66) wil een harde aanpak van de vandalen die tijdens nieuwjaarsnacht hebben huisgehouden in het centrum. Hij heeft vragen gesteld aan het college van burgemeester en wethouders.

Takken: ‘Zoals iedereen met eigen ogen heeft kunnen constateren is er tijdens nieuwjaarsnacht (ook) in onze gemeente het nodige straatmeubilair vernield. Van vuilnisbakken tot lantaarnpalen waarbij zelfs een flitspaal aan de vernielzucht moest geloven. Gelet op genoemd vandalisme vraag ik mij openlijk af in hoeverre personen die hier verantwoordelijk voor gehouden kunnen worden zich realiseren wat de financiële gevolgen zijn van hun wangedrag. Financiële gevolgen die voor rekening komen van onze gemeenschap. Ik wil weten of een deel van de schadekosten wellicht op de mogelijke daders kan worden verhaald.’