Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

25 juni 2008

Noordwijkerhouter wint fotowedstrijd

VOGELENZANG – De glorieuze winnaar van de fotowedstrijd van de Amsterdamse Waterleidingduinen was Joost Duivenvoorden uit Noordwijkerhout. Met zijn foto van de vliervlek-libelle versloeg hij meer dan 100 mensen die ook een foto hadden ingeleverd. Van zijn foto en negen andere zijn ansichtkaarten gemaakt en ook heeft de Amsterdamse Waterleidingduinen een kalender gemaakt waarop de tien foto’s te zien zijn.
De prijsuitreiking gebeurde op zaterdag 21 juni, de dag dat het nieuwe bezoekerscentrum officieel geopend werd. Duivenvoorden (39) zelf was overdonderd dat hij de winnaar was: “Ik heb een hele tijd op het veld gezeten en probeerde om blauwe libellen voor mijn lens te krijgen. Maar die diertjes bleven maar bewegen en deze vliervlek-libelle ging zitten. Met mijn Canon 350 met 55/200 zoomlens heb ik snel drie foto’s gemaakt en ik was zelf ook verrast door het resultaat.” Voor meer informatie: www.waternet.nl.