Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

08 september 2009

Maarten ‘t Hart signeert ‘Verlovingstijd’

WARMOND – Teylings beroemdste auteur Maarten ’t Hart signeerde zaterdag 5 september zijn nieuwste boek ‘Verlovingstijd’ in Toys & Stamps. Welhaast continue stonden mensen in de rij om de schrijver een persoonlijke mededeling in het zojuist gekochte exemplaar te laten zetten. ’t Hart had voor ieder een welwillend woord, maar wimpelde een verzoek of hij eens een keer op een school wilde komen voorlezen vriendelijk doch beleefd af.

Tussen het signeren door neemt ’t Hart even de tijd om enkele vragen te beantwoorden. Is ‘Verlovingstijd’ zijn meesterwerk? ‘Dat zou ik niet willen beweren. Ik heb al een paar andere meesterwerken geschreven. Ik vind “Het woelen der gehele wereld” mijn beste boek tot nu toe: daar ben ik het meest tevreden over.’
Waarover gaat ‘Verlovingstijd’? ’t Hart: ‘Voornamelijk over mijn jeugd in Maassluis en mijn studententijd in Leiden en dan met name over een vriend die al mijn vriendinnetjes afpakte. Het idee voor dit boek had ik al jaren, maar ik heb er lang mee gewacht; wellicht uit piëteit met die vriend. Maar onderhand word ik zo oud dat ik vond dat ik er niet langer meer mee kon wachten.’ Tot slot: waarom schrijft u? ‘Omdat ik er goed in ben en omdat het me veel plezier geeft.’