Dé lokale en regionale nieuwssite

Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Ook zijn ruim 80 boeken van mij gepubliceerd. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.900, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

17 februari 2010

Telefonische dienst maakt het er niet gemakkelijker op

LISSE – Bij iedere gelegenheid laat de gemeente weten dat het bestuur alles in het werk stelt om ‘het de burger gemakkelijker te maken’. Van een staaltje van deze gebruikersvriendelijkheid kan ‘genoten’ worden na het draaien van het algemeen telefoonnummer van het gemeentehuis: 0252 433 222. De beller moet een boodschap van maar liefst 90 seconden doorstaan voordat bekend is wat er moet gebeuren.

De geautomatiseerde vrouwenstem laat de beller als eerste weten dat het ontzettend handig is om gemeentelijke informatie via de gemeentelijke website te achterhalen. Vervolgens vertelt ze dat wie vragen heeft over de afvalinzameling op ‘Nummer 1’ kan toetsen. Deze persoon wordt automatisch doorverbonden met Meerlanden. ‘Hebt u vragen over de gemeentelijke belastingen? Druk dan op 2: u wordt doorverbonden met Cannock Chase.’ Het bandje ratelt verder: ‘Hebt u een vraag over een belastingaanslag van 2009 of eerder? Blijft u dan aan de lijn. Voor vragen over vergunningen wordt u automatisch doorverbonden. Als u geen keuze maakt, krijgt u zo dadelijk iemand te spreken en als u toets 9 indrukt krijgt u ook iemand te spreken. Wilt u deze informatie nog een keer horen, toets dan 3.’

Een tip voor u, lezer van deze blog: als u de volgende keer 0252 433 222 belt, toets dan direct het cijfer 9. Dan krijgt u meteen een levend persoon te spreken, zonder te hoeven luisteren naar zo’n geautomatiseerd bericht.
Naschrift:
Telefonisch keuzemenu gewijzigd

LISSE – Het telefonische keuzemenu van de gemeente wordt aangepast. Vorige week berichtte het Witte Weekblad over het feit dat mensen die op het gemeentehuis een ambtenaar wilden spreken, eerst anderhalve minuut naar een automatisch bandje dienden te luisteren. Wethouder Jan Kippers (CDA) reageerde donderdag 11 februari tijdens de vergadering van de commissie Ruimte en Infrastructuur op het artikel over deze situatie. ‘Het keuzemenu dat 90 seconden duurt, is inderdaad te lang. We gaan dat veranderen.’

1 Comments:

At 11:45 a.m., Anonymous Anoniem said...

Leuk en nuttig, kritisch, stukje!

 

Een reactie posten

<< Home