Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

19 april 2011

Geen vrijkaartjes Efteling

LISSE – De inwoners maken geen kans op één van de honderd gratis toegangskaartjes voor de Efteling. Hoewel burgemeester Corrie Langelaar graag was langs gegaan om dit cadeautje, ter viering van de opening van een nieuwe attractie, op te halen, moest ze elders acte de présence geven. Fractievoorzitter Marianne Entrop (VVD) stelde hier vragen over tijdens de vergadering van de commissie Maatschappij en Financiën op woensdag 6 april.

Vorige week konden alle burgemeesters van Nederland het pretpark bezoeken om een nieuwe attractie te openen. Als tegenprestatie mochten de burgervaders en –moeders dan honderd vrijkaartjes mee terugnemen naar hun gemeente. Langelaar stelde: ‘Ik was er heel enthousiast over, maar in verband met een afspraak kon ik daar niet naar toe. Ik heb nog met de Efteling contact op genomen om te proberen op een ander moment te komen, maar dan was het voor hen niet meer interessant.’

Fractievoorzitter Cees Verburg (D66) was kritisch: ‘In hoeverre heeft het college meegewogen dat het hier gaat om een commerciële activiteit?’ Met haar komst zou Langelaar immers een winstnajagende onderneming helpen promoten. De burgemeester haastte zich te zeggen dat het college van burgemeester en wethouders deze problematiek zeker overwogen had. ‘Omdat ik niet zou gaan, was dit punt op dat moment ook niet aan de orde.’