Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

19 april 2011

Voortgang geëist in adviesnetwerk

LISSE – Wethouder Adri de Roon (D66) heeft hoge verwachtingen van het adviesnetwerk, waar onder meer het SWOL mee bezig is om dit op te zetten. Als het echter niet voorspoedig genoeg gaat, overweegt de wethouder in te grijpen. Deze mededeling deed De Roon tijdens de vergadering van de Seniorenraad op maandag 11 april.

De Roon liet weten over het adviesnetwerk: ‘Mijn verwachtingen zijn wel groot. We hebben bedacht dat zo’n adviesnetwerk een zinnige functie kan verzorgen in het bredere vlak van ouderenwelzijn en -zorg. Vorig najaar was de start, nadat de SWOL een jaar na had gedacht over hoe ze het zouden gaan organiseren. We weten van de organisaties die in de eerste schil betrokken zijn, dat zij er positief tegenover staan. Nu is het een maand of zes later en we moeten bekijken hoe het functioneert. Ik heb er van de SWOL geen signaal over gekregen.’

De wethouder vervolgde: ‘Ik blijf het oorspronkelijke idee van belang vinden; het adviesnetwerk is vergelijkbaar met het CJG (Centrum voor Jeugd en Gezin, JD), maar dan voor ouderen met problemen en zorgen. Het gaat vaak om combinaties van meerdere problemen en organisaties vinden het lastig om hun zorg en adviezen op elkaar af te stemmen. Ik heb er hoge verwachtingen van en vind ook dat het adviesnetwerk tot stand moet komen. Nu doen we het op basis van vrijwilligheid met SWOL als spil. Als dat niet voldoende gaat, moeten we gaan denken over iets anders. Ik ben nog niet zover, overigens.’