Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

03 februari 2012

‘Mijn mooiste werk moet ik nog maken’

LISSE – De kunstenares Annet van Gerven (66) exposeert een deel van haar werk in het gemeentehuis. De expositie, die tot 9maart te zien is voor alle bezoekers, toont enkele tientallen figuratieve schilderijen, die elk een snufje abstract element in zich hebben.

De officiële opening vond dinsdag 17 januari plaats. Wethouder Adri de Roon (D66): was degene die er voor heeft gezorgd dat een oud idee om het gemeentehuis als expositieruimte te gebruiken, daadwerkelijk gerealiseerd werd. En met succes, want nu al staan tien kunstenaars op de wachtlijs om ook hun werken in het gebouw te tonen.

De Roon stelde: ‘Het is heel fijn dat het gemeentehuis toneel is van deze mooie expositie. Zo hebben inwoners van Lisse een laagdrempelige manier om hun werk te laten zien.’ Ook Van Gerven is blij dat ze haar kunstwerken mag tonen aan een breed publiek. ‘Ik schilder al jaren als hobby. Ik heb geen kunstacademie gevolgd, maar vindt mijn eigen weg wel.’ En wat vindt de kunstenares haar mooiste werk? ‘Dat moet ik nog maken.’