Irene van der Zwan weg bij Noordwijk Marketing
‘Irene Van der Zwan is een uitstekende marketeer en goed in strategie. Haar passie ligt bij de uitvoering van dat soort projecten en ook nu nog rondt ze een strategieproject af. Ik kon heel goed met haar overweg en nog steeds. In 2007 is de strategie van Noordwijk Marketing bepaald. Het afgelopen jaar en najaar moest die worden aangescherpt: die kar heeft zij getrokken.’ Maar toch waren er redenen waarom nu al is besloten om niet samen verder te gaan. Slobbe informeert: ‘Noordwijk Marketing heeft grote behoefte aan een leidinggevende die zich ook bezig moet houden met operationele activiteiten.’
Bij het aanstellen van Van der Zwan was al bekend dat ze haar geld als ZZP’er verdiende (Zelfstandige Zonder Personeel). ZZP’ers zijn over het algemeen solitair werkende mensen, die hun eigen boontjes opknappen. Had het bestuur van Noordwijk Marketing niet kunnen voorzien dat er problemen konden ontstaan bij het aansturen van collega’s? Slobbe vindt van niet. ‘Ze heeft meerdere leidinggevende functies bekleed, onder andere bij de Consumentenbond.’
Waarom is al na zo’n korte tijd besloten dat de wegen van beide partijen zich scheiden? ‘We evalueren regelmatig en moesten vaststellen dat er meer bij de functie komt kijken, dan waar haar hart ligt. Dan moet je handelen. Het is wel snel, maar des te beter; zo houd je elkaar niet voor de gek.’ Een definitieve vervanger is nog niet gevonden, al heeft Marjolijn van der Jagt zich bereid gevonden om de komende maanden de managementwerkzaamheden voor Noordwijk Marketing waar te nemen. Hiervoor staat ze tijdelijk haar raadslidmaatschap af.
Slobbe: ‘We zoeken een vervanger die de titel ‘Hoofd Noordwijk Marketing’ krijgt. Dat dekt iets beter de lading, want deze persoon zal zeker vaktechnische kennis moeten hebben, een duizendpoot moeten zijn, maar ook leiding moeten kunnen geven. Je bent ook verantwoordelijk voor de administratie, betalingen, het aansturen van collega’s en het onderhouden van contacten met participanten en bestuursleden. Een paar mensen hebben zich al bij mij gemeld voor informatie en daar zitten wellicht geschikte kandidaten bij.’ Wie het gaat worden is dus nog niet zeker, maar bij gelijke kwaliteit krijgt een Noordwijker / Noordwijkse de voorkeur.
Slobbe wenst Van der Zwan veel succes: ‘Ik sluit niet uit dat we haar op strategische projecten nog wel tegen zullen komen. We doen dit mede om niet te verzwakken in 2012. De activiteiten van Noordwijk Marketing gaan gewoon door: we willen doorpakken.’ Van der Zwan zelf weigert een reactie te geven. Ze neemt haar telefoon niet op en ondanks herhaaldelijke berichten op haar voicemail met het verzoek om contact op te nemen, is er volledige radiostilte.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home