Dé lokale en regionale nieuwssite

Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Ook zijn ruim 80 boeken van mij gepubliceerd. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.900, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

23 juni 2012

‘Lekker bekkie’ moet redding van Lisse worden


LISSE - Na jaren wachten ontvouwde de Stichting Lisse Marketing (niet SLIM, maar SLM) haar plannen om het dorp te promoten. Maandag 11 juni toonde de citymanager Harry Duivenvoorden het nieuwe logo én het nieuwe gezicht voor Lisse.

Via promotiecampagnes moeten inwoners en ondernemers uit andere dorpen in de regio naar Lisse gelokt worden. Ook een marketingcampagne wordt opgezet, zodat het dorp een gemeenschappelijk imago opbouwt. Activiteiten kunnen in de toekomst naar buiten gebracht worden, onder het overkoepelende nieuwe logo.

Kees van der Zwet is voorzitter van Stichting Lisse Marketing en hij liet weten: ‘De citymanager is de conciërge van het dorp: hij stimuleert mensen om activiteiten te ontwikkelen. Met citymarketing haal je de mensen naar het dorp toe; je bent bezig met de verkoop van het totale product Lisse. We willen duidelijk maken dat Lisse een dorp is waar continue iets gebeurd en je goed kunt wonen met prima sportvoorzieningen. Zo komen er spandoeken te hangen op onder meer de Lisserbrug, de brug over Ruishornlaan en op ’t Vierkant.

Hoe de citymanager anders gaat opereren, daar gaf Van der Zwet geen duidelijkheid over. Duivenvoorden zelf presenteerde vervolgens het nieuwe logo ‘Kleurrijk Lisse’ en liet weten: ‘Er zit geen bloem in dit logo, maar daarom hebben we de kleur groen in de letter ‘L’.’ Vervolgens werd het logo getoond en bleek dat de groene ‘L’ stond voor ‘Sport’. Het dorp wordt namelijk de komende jaren gepromoot met vijf pijlers: sport, kunst & cultuur, bloemen, winkelen, horeca & uitgaan. Die vijf pijlers worden gesymboliseerd door de vijf gekleurde letters van Lisse.

Met de komst van SL(i)M rijst ook de vraag wat de toegevoegde waarde van de VVV nog is. Wethouder Bas Brekelmans (VVD) liet hierover desgevraagd weten: ‘De VVV moet zwaluwstaarten met SLIM. Achter de schermen wordt gewerkt aan een fusie tussen SLM en de VVV.’ Om Lisse een gezicht te geven, fungeert het model ‘Lisa’ als uitnodigend gezicht. Zij verschijnt de komende jaren op spandoeken, banieren, folders en draagtassen. Duivenvoorden vergaapte zich aan Lisa: ‘We zien steeds dat ongelooflijk lekkere bekkie terug.’ Kleurrijk Lisse is nog niet te vinden op Facebook. Wel is de website www.kleurrijklisse.nl actief.