Dé lokale en regionale nieuwssite

Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Ook zijn ruim 70 boeken van mij gepubliceerd. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

05 april 2013

Geen citymanager maar dorpspromotor

LISSE – Om het dorp toeristisch op de kaart te zetten, gaat Marco van der Lingen zich als dorpspromotor vijftien uur per week inzetten om nieuwe initiatieven te ontwikkelen. Woensdag 20 maart gaf hij een presentatie tijdens de vergadering van de commissie Maatschappij en Financiën.

Van der Lingen doet dit werk voor de Stichting Lisse Marketing en werd hierbij gesteund door Kees van der Zwet, voorzitter van die stichting. Opvallend was het, dat citymanager Harry Duivenvoorden niet aanwezig was tijdens deze presentatie. De dorpspromotor is enthousiast over de mogelijkheden: ‘Ik houd me bezig met de samensmelting van de fysieke wereld en de digitale wereld. We willen niet alleen geld uitgeven, maar ook dat activiteiten wat opleveren. We zetten in op meer bezoekers, die langer blijven en meer uitgeven in Lisse (en de Bollenstreek).’

Hij wil het dorp ‘strategisch op de kaart zetten’ als bloembollendorp. Een van de troeven is hiervoor het Knooppunt 91, een regionale fietsroute die ook door Lisse loopt. De laatste jaren is al veel geld besteedt aan het promoten van het dorp, niet alleen voor de citymanager, maar ook voor het opkalefateren van een website. Van der Lingen: ‘Ik wil het niet meer hebben over de citymanager, maar over de centrummanager. Wat we nu zelf hebben aan promotiemiddelen, is eigenlijk achterhaald. We zetten in op een fysieke vestiging van SLIM (die donderdag 21 maart geopend werd, JD), sociale kanalen, routes in, vanuit en door Lisse en evenementen. We willen dat inwoners en bedrijven ambassadeurs worden om trots beeld te geven aan de uitstraling van het Bloemendorp. We willen stimuleren dat er meer bed & breakfast-gelegenheden komen.’

Op de website www.lisse.nl krijgen bezoekers vanaf 14 mei de keuze of ze informatie willen hebben over het gemeentelijk apparaat of de toeristische mogelijkheden van dit dorp.