Dé lokale en regionale nieuwssite

Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Ook zijn ruim 70 boeken van mij gepubliceerd. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

01 april 2013

‘Kritiek op ODWH klopt niet’

KAAG EN BRAASSEM – De Omgevingsdienst West-Holland (ODWH) heeft wel voldoende heeft gecommuniceerd met de gemeenten over de verbetering van de klanttevredenheid. ODWH-woordvoerder Liesbeth van Greuningen vindt dat de kritiek uit de ambtelijke stukken over dit onderwerp ‘niet klopt. We hebben naar aanleiding van de uitkomsten van het tevredenheidsonderzoek gesprekken gevoerd met bestuurders, milieuregisseurs en management van gemeenten. De uitkomsten van die gesprekken zijn verwoord in het verbeterplan.’

Van Greuningen stelt dat de ODWH zich niet herkent in de kritiek. ‘Het Dagelijks Bestuur (waar enkele wethouders van verschillende gemeenten deel van uitmaken, JD) heeft aangegeven dat we samen met de ODWH aan een hogere klanttevredenheid willen gaan werken. Zij voelen zich net zo verantwoordelijk en de betrokkenheid vanuit het bestuur is groot.’

Vorige week liet wethouder Ton van Velzen weten, dat hij geen voorstander was dat de ODWH haar activiteiten uitbreidt. Van Greuningen stelt hierover: ‘De gemeente
Noordwijk treedt per 1 juli toe en vraagt of wij de bouw- en woningtaken willen regelen. Het is niet zo dat wij actief op zoek zijn naar uitbreiding. Die vraag komt naar ons toe en het bestuur heeft daar positief op gereageerd. Daarnaast blijven we keihard werken om ook de huidige opdrachtgevers 100% van dienst te kunnen zijn.