LISSE – De Stichting Lisse Marketing (SLiM) heeft een onderzoek gedaan naar hoe goed deze organisatie het doet. De weinig verrassende conclusie is, dat SLiM het uitstekend doet. Wel moet de citymanager een stapje achteruit doen. Harry Duivenvoorden krijgt weliswaar nog altijd 20.000 euro per jaar voor deze parttime functie, maar hij moet nu verantwoording afleggen aan een onlangs aangestelde dorpspromotor.
SLiM is opgezet om Lisse als dorp te promoten, zodat inwoners en bedrijven zich verbonden voelen en meer toeristen naar Lisse komen. Twee jaar geleden begon de organisatie en nu heeft SLiM dan een onderzoek uitgevoerd naar haar eigen functioneren. Het voornaamste kritische punt is, dat op het gebied van het invullen van de strategische marketing nog vooruitgang kan worden geboekt.
De citymanager is de afgelopen jaren trouw allerlei evenementen afgelopen, die andere organisaties hebben georganiseerd. Voorbeelden hiervan zijn de bloemententoonstelling, autoshow en de bloemenmozaïeken. Maar van strategische marketing heeft hij blijkbaar weinig kaas gegeten. Daarom gaat Duivenvoorden voortaan niet meer door het leven als Citymanager, maar heet hij Centrummanager. Ook moet hij luisteren naar de onlangs aangestelde Dorpspromotor, Marco van der Lingen.
Tot nog toe werd de aansturing van Duivenvoorden altijd gedaan door SLiM zelf, maar die hebben dit werk dus overgedragen aan Van der Lingen. Voor de promotie van Lisse blijft SLiM de komende jaren een budget van circa 75.000 euro behouden. Hiervan betaalt de gemeente 55.000 euro en het Ondernemersfonds Lisse draagt 20.000 euro bij. SLiM gaat de komende jaren op zoek naar ‘extra inkomstenbronnen’. De dorpspromotor moet hierbij helpen door de promotie van Lisse ‘meer body’ te geven.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home