JOEP DERKSEN
NOORDWIJK – De
gemeenteraad is akkoord gegaan met de 'Economische agenda Duin- en
Bollenstreek'. Er waren tijdens de commissievergadering van dinsdag
26 april wil enkele kritische kanttekeningen, maar dat leidde niet
tot veranderingen in het collegevoorstel.
Zo had commissielid
Carina Drijver (D66) liever gezien, dat er meer aandacht zou zijn
geweest voor het Midden- en Kleinbedrijf. Volgens haar had het MKB
beter één van de tien projecten kunnen zijn, waarop de Bollendorpen
de komende jaren inzetten waar het gaat om het verbeteren van de
regionale economie. Fractievoorzitter Taetske Visser (Puur Noordwijk)
pleitte voor het behoud van Noordwijk Marketing om ook dit dorp
zelfstandig te kunnen blijven promoten. Verder vond ze het
'bijzonder', dat juist de gemeente Teylingen zich bezig gaat houden
met het regionale marketingpromotiebeleid, 'zij doen niet aan
marketingpromotie, terwijl wij die kennis wel hebben.' Dat bleken
woorden naar het hart van wethouder Barnhoorn, die zich liet
ontvallen: 'Misschien heb ik die vraagtekens ook wel.' Hij verzekerde
verder, dat Noordwijk Marketing vooralsnog blijft bestaan. 'We
blijven Noordwijk vermarketen, maar proberen het in te passen in de
regionale marketing. Het is nog niet zover dat er een paraplu komt
boven de lokale marketing, maar men is wel met elkaar in gesprek.'
Over de zorgen van Drijver gaf de wethouder aan: 'Nadat we deze
economische agenda goed uitgerold hebben, zal het MKB ook de aandacht
krijgen van de wethouders Economie in de Duin- en Bollenstreek.'
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home