Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

07 september 2016

Jan van der Geest stapt politiek weer in

KAAG EN BRAASSEM – Bij de fractievergadering van de VVD was er maandagavond 5 september een hoge opkomst. Het was de allereerste vergadering onder leiding van de nieuwe fractievoorzitter Alwin Koek en de bijeenkomst verliep in een goede sfeer.


Op verzoek van Koek meldden zich ook enkele mensen aan om (weer) actief te worden in de politiek. Zij zien het wel zitten om als burgerraadslid aan de slag te gaan. De meest bekende naam is oud-burgerraadslid Jan van der Geest. In juni 2015 stopte hij met zijn politieke activiteiten vanwege onvrede over het als VVD-raadslid aanblijven van Ton van Velzen. Maar nu Van Velzen uit de partij is gestapt en een eigen partij (Liberaal Kaag en Braassem, LKB) heeft opgezet, stapt Van der Geest naar voren. Hij laat hierover weten: 'Ik ben bereid om de schouders er weer onder te zetten. Ik miste de politiek niet, maar na verloop van tijd mis je het toch wel. Je was vaak toch wel degene die iets meer wist. Die kennis raak je snel kwijt, als je uit de politiek gaat. Dat is toch jammer.' Hij richtte zich tot de overige VVD-aanwezigen: 'De manier waarop we hier bij elkaar zitten en praten en luisteren naar elkaar, doet me veel plezier. Ik ben bereid om dingen te doen. Ik snap dat Alwin dat niet in z'n eentje kan.'