Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

29 januari 2017

Prijzen sociale woningen stijgen met 11,5%

KAAG EN BRAASSEM > Toen de eerste bouwtekeningen bekend werden gemaakt van De Akkers, waren veel mensen laaiend enthousiast. Er bestond veel belangstelling voor deze woningen die al vanaf 260.000 euro te koop waren. Maar de geïnteresseerden mochten nog geen enkele van deze woningen kopen. Inmiddels zijn er vele maanden voorbij gegaan en blijkt de prijs van die huizen met maar liefst 30.000 euro verhoogd te zijn. Fractievoorzitter Petra van der Wereld (SVKB) stelde hier maandag 23 januari tijdens het politiek forum vragen over aan wethouder Yvonne Peters (VVD).


Van der Wereld liet weten: ,,Ik kan me voorstellen dat de prijzen stijgen, maar dit vind ik wel een heel grote klapper. Ik vind het een vreemde gang van zaken. Ik snap dat het de marktwerking is, maar het helpt de starters in onze gemeente niet. 260.000 euro is al hoog en 290.000 euro is helemaal onbereikbaar.'' Peters stelde, dat ze niet wist of die woningen met 30.000 euro in prijs zijn verhoogd. Wel gaf ze aan, dat voor De Akkers bijna 70% van de woningen uit de eerste fase al verkocht zijn. ,,Vrij snel nadat 70% is verkocht, gaan we de tweede fase op de markt brengen. Er komt snel wat goedkopers op de markt.''