Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft ruim anderhalf miljoen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 22.000, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: joepderksen@live.com. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

14 februari 2017

Nieuwe manier van communiceren

OEGSTGEEST > De griffie van de gemeente gaat steeds meer via de sociale media communiceren met de inwoners. Ook de contacten met de pers moeten op deze manier gaan, zo is de gedachtegang, die in het 'Communicatiebeleidsplan' te lezen valt. Gehoopt wordt, dat met het gebruik van de sociale media 'nieuwe doelgroepen' bereikt kunnen worden. De ambities zijn hoog: ,,Door oprecht te luisteren, goede service en transparantie te bieden creëer je een grotere betrokkenheid en vertrouwen bij je doelgroep. Zij waarderen jou en zullen jou bij anderen aanbevelen.''


Ook op andere gebieden wil de gemeente meer aan de weg timmeren, waar het gaat om betere communicatie met de inwoners. Zo moeten gemeenteraadsleden vaker een 'wijkwandeling' organiseren. Zo kom je namelijk in contact met de mensen, is de gedachtegang. Nieuwe inwoners blijven hun 'goody bag' ontvangen. Maar daar komt geen VVV-bon in, zo verzekerde raadsgriffier Fred Kromhout de gemeenteraadsleden vorige week. ,,In deze goody bag zitten onder meer koekjes, Oegstgeester dakpannen en boekjes over wandelingen. Maar geen VVV-bon ter waarde van een bepaald bedrag.''