Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

03 april 2017

Aart van Heusden uitgezwaaid

HILLEGOM > Na 23 jaren (min één maand) nam gemeenteraadslid Aart van Heusden (Bloeiend Hillegom en ex-VVD) voorgoed afscheid van de Hillegomse politiek. Donderdag 23 maart kreeg hij mooie woorden te horen van burgemeester Arie van Erk en raadsnestor Ria Heemskerk. Van Heusden verhuist met zijn vrouw naar het buitengebied van Emst en kan daarom dus niet meer in de raad actief zijn.

Van Erk rekende voor, dat Van Heusden inmiddels al 15.000 uren heeft gewerkt aan allerlei politieke bezigheden. ''Dat is een fulltime baan van acht jaar, die je naast je gewone werk hebt gedaan'', loftrompetterde de burgemeester. Van Heusden werd geroemd om zijn deskundigheid over juridische zaken en de ruimtelijke ontwikkeling.

Ook Heemskerk gaf hoog op over het vertrekkende raadslid. Ze bracht nog in herinnering, dat Van Heusden zelf een stukje lokale politieke geschiedenis heeft geschreven, door eind 2013 uit de VVD te stappen en zijn eigen 'Lijst Van Heusden' op te richten. Waarna hij na de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 onder de vleugels van Bloeiend Hillegom verder ging als gemeenteraadslid. Heemskerk wenst Van Heusden al het beste toe.

Het vertrekkende raadslid zelf had nog adviezen voor zijn opvolger Marcel Sanders en de overige raadsleden. ,,Ik sluit deze periode af met een positieve balans. Het raadslidmaatschap is een eervolle functie en je kunt er veel plezier aan beleven. Wees alert op wat er is afgesproken. Volg het college; constructief, maar ook kritisch. Ook hoop ik dat Hillegom groener wordt, want een groene woonomgeving is belangrijk voor de gezondheid van mensen.'' Tegelijkertijd waarschuwde hij voor de almaar opstijgende druk van Schiphol om te groeien: ,,Schiphol is veroorzaker van geluidsoverlast; zorg dat het Hillegomse woon- en leefklimaat niet teveel worden verstoord.'' Wel hoopt Van Heusden, dat de doorstroming van het verkeer beter wordt, met de aanleg van extra weginfrastructuur. Zijn laatste woorden als Hillegoms raadslid waren: ,,Ik heb straks geen functie meer, behalve gezinslid en echtgenoot van mijn vrouw. De kinderen blijven in deze streek wonen, dus de binding met Hillegom zal blijven. Ik verheug me op een vertrek naar Emst en ik wens u het beste en alle goeds voor Hillegom.''


Joep Derksen