Dé lokale en regionale nieuwssite

Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Ook zijn ruim 80 boeken van mij gepubliceerd. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.900, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

07 september 2017

Laarzenpaden, hogere brug en sneller doorrijden

RIJPWETERING / OUD ADE – Het college van burgemeester en wethouders wil niet, dat de dorpen Rijpwetering en Oud Ade aan elkaar gaan groeien. Woningbouw zou het beste moeten plaatsvinden bij Rijpwetering-noord, de Kolk oud Ade en Oud Ade-Zuid.

Wethouder Floris Schoonderwoerd (PRO) vertelt meer over de plannen voor deze twee dorpen, zoals die in het dorpsperspectief beschreven staan. ,,Je moet voor dit soort dorpjes echt aan kleinschalige woningbouw denken. De provincie heeft nieuwe woningbehoefteramingen, waarbij de focus voor woningbouw op de stad ligt en niet in de kleine dorpen. Dat heeft effect op wat er nog gebouwd kan worden in de kleine dorpen.''

Ook op het gebied van recreatie kijkt de gemeente naar mogelijkheden. Bijvoorbeeld waar het gaat om de doorvaarbaarheid van Oud Ade bij het bruggetje. Schoonderwoerd: ,,We kijken naar mogelijkheid van het ophogen van het bruggetje, zodat je er met wat grotere bootjes onder door kunt varen.'' Verder kijkt de gemeente naar mogelijkheden om wandelroutes (laarzenpaden) te ontwikkelen, bijvoorbeeld een route langs Akkersloot, verbinding Rijpwetering-Oud Ade, via Achterdijk-Zomersloot-Akkerweg Rijpwetering en nabij Blijverpolder en kerk Oud Ade.


Ook gaat het gemeentebestuur kijken, hoe de verkeerssituatie op de Koppoellaan in Rijpwetering verbeterd kan worden. Nu zijn er simpelweg veel te veel verschillende soorten verkeersdeelnemers, die elkaar in de weg zitten. Auto's, fietsers, tractoren en bussen moeten deze route berijden, terwijl er vaak vrachtwagens staan, die goederen brengen van en naar de bedrijven aan de Koppoellaan.