ROYAL
FLORAHOLLAND – Royal FloraHolland is bezig met een
ontwikkeling in de bloemen- en plantensector. Royal FloraHolland
heeft al een geruim aantal jaren de dienst persoonlijke verkoop in
het totaal portfolio aan diensten voor kwekers. Zo kunnen de kwekers
hun producten bij veel meer potentiële klanten onder de aandacht
brengen en kunnen de bloemen en planten wereldwijd op de kaart gezet
worden. Het is daadwerkelijk een win-win situatie, zo blijkt uit
reacties.
Door Joep Derksen
André Zuidgeest maakt samen met
andere gerberakwekers uit Focus on Gerbera collectief gebruik van
deze dienst van Royal FloraHolland. Hij stelt enthousiast: “Het
levert ons bekendheid in de markt op. Onze verkoper stopte ermee en
daarom kozen wij voor deze dienst van de veiling. Salesmanagement
zorgt er voor, dat er informatie uit de hele keten bij ons komt over
nieuwe afzetmogelijkheden. Daardoor leveren wij nu ook meer aan
bijvoorbeeld de retail.” En welke ondernemer wil er nou niet meer
omzet en winst behalen?
John van Santen en Edwin Zuidgeest zijn
teammanager bij Royal FloraHolland. Zij staan aan de basis van
'Salesmanagement', zoals dit nieuwe initiatief heet. ,,Voorheen
hadden we de afdeling Persoonlijke Verkoop, maar dit is op een aantal
vlakken vernieuwd. Met dat nieuwe jasje krijgt de afdeling ook een
andere naam: Salesmanagement.''
Hij vervolgt: ,,De dienst
Salesmanagement helpt kwekers bij het opstellen van een optimale
verkoopstrategie. Het team geeft advies op maat, gebaseerd op de
kennis over de afzet in de betreffende productgroep. Samen met de
kweker versterken zij de verkoopstrategie door de afzetmarkt te
vergroten en bestaande klantrelaties verder uit te bouwen.''
De dienst heeft in de afgelopen jaren
zeer goede resultaten laten zien: bedrijven die in 2016 en 2017 deze
dienst hebben afgenomen hebben gemiddeld 4% méér omzetgroei laten
zien, dan de gemiddelde omzetgroei van niet-gebruikers bij Royal
FloraHolland. Van Santen stelt tevreden: ,,Het is dus niet alleen een
ontzorging voor de kweker, maar we leveren tegelijkertijd ook een
extra impuls voor de omzet!''
Wilt u uw verkoopactiviteiten een
nieuwe impuls geven, een beter verkoopplan of ondersteuning bij de
afzet van uw bloemen en planten? Of wilt u misschien betere feedback
en uitbouw van uw klantrelaties? Het team van Royal FloraHolland
helpt u met persoonlijk advies op maat, gebaseerd op de kennis binnen
Royal FloraHolland en kan voor de daadwerkelijke verkooptransactie
van uw product zorgen. Zo wordt de verkoopstrategie van de kwekers
sterk verbeterd, krijgt de verkoop een nieuwe impuls en groeit de
omzet van de kwekers.
Edwin Zuidgeest, teammanager
salesmanagement Royal FloraHolland, besluit: ,,Wist u dat de kwekers
die gebruik maken van onze dienstverlening ons waarderen met een
gemiddelde van een 8,1?
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home