Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

11 mei 2018

Nieuwe beheerder kantine TC Noordwijk


,,Ik ga er iets moois van maken!''

VOORHOUT / NOORDWIJK – Voor velen komt het wellicht als een verrassing, maar voor Sandra Klok is de volgende stap in haar leven de gewoonste zaak van de wereld. Zij neemt namelijk vanaf 1 juni de pacht over van de tennisvereniging TC Noordwijk. En daarmee gaat ze 'terug naar haar roots', want voordat Sandra met haar man Wim de vishandel in Voorhout begonnen, had ze al veel werkervaring opgedaan in de horeca.

Klok vertelt over hoe het zo gelopen is, dat ze de nieuwe pachter van de tenniskantine wordt. ,,Ik tennis daar al rium elf jaar en de huidige pachter stopt er mee. In het clubblad stond een oproep naar de leden, met de vraag wie de pacht over wilde nemen. 'Dit is echt wat voor mij', beseft ik direct. Met mijn echtgenoot en familie heb ik hierover gesproken en zo is het balletje gaan rollen.''

Er waren meerdere gegadigden, maar na enkele gesprekken met het bestuur van TC Noordwijk bleek Klok veruit de beste kandidate te zijn. En dus kan ze er op 1 juni van start; bij de afsluiting van de tenniscompetitie. Alle faciliteiten in de kantine, zoals kookapparatuur en meubilair, zijn al aanwezig. ,,Dus ik kan gelijk laten zien, wat ik waard ben!'', lacht Klok.

Sandra Klok was altijd het gezicht van vishandel De Klok. Dat gaat wel veranderen, wanneer ze zeventig uur per week bij TC Noordwijk de kantinescepter zwaait. ,,Ik ga niet meer in de winkel werken, want het is niet te behappen om zeven dagen in de week bij de tennis te zijn en dan ook nog in de winkel te draaien.'' Haar man steunt de goedlachse Voorhoutse volledig: ,,Wim en ik hebben al eerder gekeken naar mogelijkheden om iets naast onze winkel te doen. Veel mensen weten het niet, maar ik heb altijd in de horeca gewerkt; in restaurants, snackbar en lunchroom. De horeca is mij dus niet vreemd. En nu zoiets op mijn pad komt, ga ik er iets heel moois van maken!''