Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

21 februari 2019

,,Geen permanente bewoners''


WOUBRUGGE – Volslagen verbijsterd is Gert Jan van der Laan, wanneer hij hoort dat de bewoners van vier recreatiewoningen aan de Vrouwgeestweg 33 in Woubrugge er voor 1 juni uit moeten. ,,Ik weet van niets!'' brengt hij uit.

De gemeente heeft hem hier nog niet over geïnformeerd, dus het nieuws over de aanstaande uithuiszettingen slaat in als een bom. Van der Laan ontkent hartgrondig, dat er mensen zijn, die permanent in de recreatiewoningen zitten. En volgens hem kan de gemeente dat ook niet bewijzen. ,,We hebben een paar keer bezoek gehad van boa's. Die zijn in de herfstvakantie en kerstvakantie wezen controleren, of de recreatiewoningen gebruikt worden. Natuurlijk! Daar zijn ze voor. Er is een vergunning dat je hier 365 dagen mag recreëren. Met een paar keer per jaar controleren, kun je niet zeggen dat die mensen er permanent wonen. Dan moet je iedere dag controleren.''

Een van de huisjes, waarvan het gemeentebestuur zegt dat die permanent bewoond worden, is van Van der Laan zelf. ,,Ik woon er niet, maar ik gebruik 'm wel en ik ben er iedere dag om te kijken of er bijvoorbeeld lekkage is. Maar iedereen, die in deze huisje zit, heeft een andere woonadres. Op één GGZ-cliënt na; de gemeente heeft mij gevraagd, of hij hier tijdelijk mag wonen en daar heb ik de gemeente mee geholpen.''

Burgemeester Marina van der Velde heeft aangegeven, dat de gemeente gaat handhaven, omdat er sprake zou zijn van overlast. Van der Laan weet niet, wat hij hoort. ,,Ik heb nooit van de politie gehoord, dat hier geluidsoverlast is. En er lopen geen dronken mensen op straat: als dat gebeurt, trap ik ze zelf weg.''

Een van de bewoners, die niet met zijn naam in de krant kan, stelt: ,,Als ik er uit moet, haal ik mijn caravan en zet 'm voor het gemeentehuis. Met spandoeken. Ze willen me in een wooncontainer douwen en dan in een hutje op de hei, zodat niemand mij ziet. Ik sterf liever!''