Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

26 augustus 2019

Een écht familiebedrijf


Fromagerie du Patron: ruim een halve eeuw toonaangevend


OEGSTGEEST – Fromagerie du Patron is niet alleen een familiebedrijf; nog altijd werken hier drie generaties, die zich dag in, dag uit inzetten voor hun klanten. Eigenaar Michel van der Burg (47) is het gezicht van zijn zaak, maar zijn vrouw Mirella doet veel achter de schermen en verzorgt alle cadeaupakketten. Ook de kinderen Rick en Laura helpen volop mee, terwijl Michel’s vader Wim (78) nog altijd bestellingen rondbrengt.



JOEP DERKSEN



‘Fromagerie’ is Frans voor ‘kaasmaker’. Maar bij Fromagerie du Patron kun je voor veel meer heerlijkheden terecht. Naast allerlei soorten Nederlandse en buitenlandse kazen, vind je hier heerlijke vleeswaren, noten en wijnen. Maar ook frans brood, olijfolie, koffie, thee en natuurlijk de befaamde Maison Kelder taarten.


Fromagerie du Patron is 52 jaar geleden opgezet en bevindt zich nog steeds op dezelfde plek aan de Irislaan. De geboren Oegstgeestenaar Michel: ,,Al van jongs af werd ik bij de zaak betrokken en ik heb de winkel altijd willen overnemen. Mijn vader heeft me goed begeleid en me altijd vrijgelaten in de keuzes. Dat ik de zaak overnam; daar heb ik nooit spijt van gehad.’’


De ondernemer heeft door de jaren heen gezorgd voor allerlei nieuwe ontwikkelingen. Zo verzorgt Fromagerie du Patron de catering voor veel bedrijven en organisaties in de wijde regio: belegde broodjes, kaasplateau’s en vleesplateau’s, om maar enkele voorbeelden te noemen. Uiteraard kunnen particulieren deze fantastische gerechten ook bestellen.


Het familiebedrijf werkt met één filosofie: ,,We willen, dat de mensen genieten van wat ze gekocht hebben en blijer de winkel uit lopen dan dat ze binnen kwamen. Daarom zoek ik altijd naar spannende en leuke nieuwe producten. Hiervoor ga ik naar het buitenland en bezoek daar producenten.’’ Één zo’n zoektocht heeft onlangs weer geleid tot een nieuw product: de caramel notenbrie; het blijkt een perfecte aanvulling te zijn op de populaire truffelbrie en eiertruffelsalade, die het team van Fromagerie du Patron zelf klaar maken.


Overigens worden veel producten zelf en vers gemaakt door de medewerkers. ,,Dat doen we om ons te onderscheiden én in het kader van duurzaamheid’’, licht Michel toe. Hij verklapt zijn jongste project: www.cheesefromholland.eu. ,,Veel mensen hebben familie in het buitenland en dan krijgen ze regelmatig de vraag om bij een volgende bezoek Nederlandse kaas mee te nemen. Via deze site kun je het bestellen en wij sturen het op.’’


Cadeaupakketten


Michel: ,,We verzorgen het hele jaar door relatiegeschenken en cadeaupakketten. Dat is leuk om te geven en te ontvangen, maar ook zijn het verrassende presentjes voor de feestdagen, zoals vaderdag, moederdag en kerst.’’ Deze relatiegeschenken en cadeaupakketten worden speciaal voor die feestdagen door Mirella samengesteld.

Voor meer informatie: Fromagerie du Patron, Irislaan 71, 2343 CH Oegstgeest, T: 071 523 7400.