Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

26 augustus 2019

Loopcentrum Rijnland


Eerste Hulp Bij Voetproblemen


LEIDERDORP – Een pijntje in je voet? ,,Dat gaat wel over.’’ Klachten aan de heup, enkel, knie of rug: vaak blijven mensen hier te lang mee doorlopen. Terwijl een bezoekje aan het Loopcentrum Rijnland juist kan zorgen voor een verbetering van je gezondheid en vaak een pijnvrij leven.


JOEP DERKSEN


Dat ervoer ook Marieke Timmers (50): ,,Ik had al jaren pijn aan mijn linkervoet, maar deed er niets mee. Op een gegeven moment voelde ik ook steken in mijn onderrug. De huisarts kon me niet helpen en als ingeving besloot ik om naar Loopcentrum Rijnland te gaan.’’ Het bleek de juiste keuze: ,,Het eerste kennismakingsgesprek was helemaal gratis. Tijdens dit ‘multidisciplinair spreekuur’ luisterden de mensen goed naar mijn klachten. En vervolgens bepaalden ze, wat er moest gebeuren.’’


Loopcentrum Rijnland werkt namelijk met een brede variatie aan experts: Van Gils Footcare orthopedisch schoenmaker, schoenenwinkel Beter Lopen Rijnland, steun- en therapiezolen, medisch pedicure en Rondom podotherapie. Deze professionals delen hun kennis en kunnen zo de beste oplossing vinden voor de klachten van alle cliënten.


Namens Loopcentrum Rijnland geeft Mariska van Straten aan: ,,Wij kunnen de mobiliteit verbeteren van mensen, die moeite hebben met bewegen, pijn of andere klachten hebben. Je kunt ons direct benaderen of via een doorverwijzing van de huisarts of het ziekenhuis. Dankzij onze 3D-scan kunnen we bij veel mensen direct de oorzaak van hun klachten bepalen. Loop dus niet door, als je wat pijn hebt, maar kom langs om het te verhelpen. Vaak zijn comfortzolen of goede schoenen al de juiste oplossing. Met de juiste maatregel voorkom je ook dat de pijn erger wordt.’’

Loopcentrum Rijnland, Rietschans 72, 2352 BB Leiderdorp, T: 071 204 0239, W: www.loopcentrumrijnland.nl