Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.500, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

26 augustus 2019

Alles onder één dak


Autobedrijf De Jong


KATWIJK – Al meer dan zestig jaar is Autobedrijf de Jong dé toonaangevende dealer voor de Duin- en Bollenstreek en de Leidse regio. Eigenaar Harold de Jong is van jongs af opgegroeid met dit bedrijf en hij praat vol passie over zijn klanten, medewerkers en dienstverlening.


JOEP DERKSEN


Harold heeft overduidelijk oog voor detail. Terwijl hij de journalist buiten al hartelijk verwelkomd, weet hij binnen een halve seconde met wat voor auto de bezoeker rijdt en waar deze auto gekocht is. Autobedrijf de Jong vertegenwoordigt gereputeerde merken: de autorijders kunnen tanken bij de Shellpomp en bij dit autobedrijf kun je nieuwe en tweedehands Peugeots en Citroëns kopen. Last van een deukje? Dankzij het schadebedrijf van Autobedrijf de Jong behoort dat ongemak heel snel tot het verleden.


Uiteraard staan de klanten centraal, maar Harold maakt van de gelegenheid gebruik om ook anderen in het zonnetje te zetten. Hij is vol lof over zijn medewerkers, waarvan het merendeel zich al tientallen jaren gepassioneerd inzet en voegt hier aan toe: ,,Mijn Dorothea werkt al 23 jaar in het bedrijf en ze is mijn steun en toeverlaat.’’


Harold (45) heeft goede en uitdagende tijden meegemaakt. ,,We hebben de afgelopen jaren bewezen, dat we er voor de klanten en medewerkers zijn. We hebben niet meer de grootte van vroeger, maar zijn creatief genoeg en hebben de knowhow van een professioneel bedrijf.’’ Autobedrijf de Jong denkt buiten de lijntjes, zo blijkt uit de volgende woorden: ,,Het gaat er niet meer om, dat je alleen maar groter moet worden. Je moet aansluiten bij de wensen van de klant. Daarom gaan we de komende maanden in gesprek met lokale winkeliers. Onze klanten zijn namelijk niet alleen autorijders, maar ook consumenten. Als ze gaan winkelen, dan is het voor hen heel leuk, dat ze bijvoorbeeld een kopje koffie voor een euro krijgen bij een restaurant. Puur omdat ze in een Peugeot of Citroën van ons rijden.’’


Hij is de man er niet naar, om zichzelf of zijn team op de borst te kloppen. Aan het einde van het interview blijkt er een filosoof verstopt te zitten in Harold: ,,De merken Peugeot en Citroën hebben hun eigen charmes. En daarmee verschillen ook de rijders van elkaar. De Citroënrijder gaat voor rijcomfort en ‘value for money’, terwijl de Peugeotrijder vaak een wat stoerder uiterlijk met een snellere accelaratie wil hebben.’’


Autobedrijf de Jong, Koningin Julianalaan 1, Katwijk, T: 071 402 8554, E: info@dejongsautobedrijven.nl, W: www.dejongsautobedrijven.nl.