Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

10 januari 2007

Voorhoutse winkeliers delen tientallen prijzen uit

“We hebben nog nooit wat gewonnen”

Voorhout – Het was een gezellig feestje in hotel café restaurant Boerhaave, vorige week donderdagavond. De Voorhoutse leden van de Teylinger Ondernemers Vereniging (TOV-Voorhout) hadden alle prijswinnaars van de kassabonnenactie uitgenodigd aanwezig te zijn bij de trekking. Pas die avond kregen de winnaars te weten wat ze hadden gewonnen. Honderd mensen wachtten, soms met rode koontjes, op wat Vrouwe Fortuna voor hen of hun partner in petto had.

door Joep Derksen

In de weken voor kerst kon het winkelend publiek de kassabonnen, met op de achterkant de eigen naam en het telefoonnummer, deponeren in de daarvoor bestemde tonnen. Het was Voorhoutse notaris Mendelts zelf die uit twee tonnen de winnende kassabonnen, met de daaraan gekoppelde prijzen viste. Hoe langer je moest wachten tot je naam werd geroepen, hoe groter de prijs was, dus menige aanwezige hoopte dat zijn of haar naam zo laat mogelijk genoemd werd.

Jos Hoek, lid van de actiecommissie van de TOV-Voorhout, is zeer enthousiast over de avond: “Met een totaal prijzenpakket van € 3.500,- stellen we 38 prijzen ter beschikking. De kassabonnen van de winnaars van vandaag zijn getrokken uit een totaal van zo’n 10.000 bonnetjes. De hoofdprijs is niets minder dan een reischeque ter waarde van € 500,- van reisbureau VakantieXperts Beuk. Ook kunnen twee winnaars een minuut gratis winkelen bij de supermarkten Plus van Dijk en C1000.”

Spanning

Na de eerste twee trekkingrondes hebben Remco en Sandra Does nog niets gewonnen. Ze zitten dan ook met lichte spanning te wachten op wat komen gaat. Kijkend naar de nog resterende prijzen zeggen ze: “Die reischeque of de minuut gratis winkelen lijkt ons wel wat, maar het feit dat we hier zitten is al leuk. We danken dit dan ook aan ons zoontje Lucas (3 jaar), want hij heeft het bonnetje in de bus gedaan: dat heeft toch geluk gebracht.’

Naast hen zitten Tineke en Leen van der Meulen, die al een Pim’s Place snackbon ter waarde van € 50,- hadden ontvangen. Leen: “Met een loterij heb ik nog nooit wat gewonnen en mijn laatste echte prijs was dan ook het Wereldkampioenschap stayeren achter de grote motoren in 1961. We zijn blij hier te zijn, want we doen ook regelmatig boodschappen in Voorhout. Mijn stelling is: “Als ik lokaal kan kopen, koop ik het lokaal.”

Ruilen

Een van de winnaars van de minuut gratis winkelen, Peet van der Elst, liep naar Sandra en zijn neef Remco, met het verzoek of zij hun prijs, een kledingbon van Noordermeer Mode, wilden ruilen. Ondanks het feit dat ze eerder op de avond grote interesse toonde in deze prijs, moest Sandra daar toch nog even over nadenken, waarop Remco lachte: “Tja, een vrouw en kleding hè?!”

De winnaars van de reischeque waren Martine en Maarten Benschop Jansen. “Ik ben helemaal overdonderd, het is fantastisch”, roept Martine uit. Nog nooit hebben we wat gewonnen, tot vanavond. Ik reis heel veel, met name naar Afrika, dus deze prijs komt me heel goed uit. Binnenkort help ik een programma voor vrede en gerechtigheid op te zetten in Soedan, dus een gedeelte van het vliegticket kan ik met de reischeque betalen.”