Dé lokale en regionale nieuwssite

Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Ook zijn ruim 80 boeken van mij gepubliceerd. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.900, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

13 april 2007

Rabobank Bollenstreek doneert vijftien mille aan hospice

Streek – De Rabobank Bollenstreek heeft onlangs € 15.000 gedoneerd aan het hospice. Met een symbolische cheque overhandigde Frank Manders dit bedrag aan twee van de initiatiefnemers van het huis waarin mensen hun laatste levensdagen kunnen doorbrengen. “De Rabobank ondersteunt van oudsher maatschappelijke projecten en binnen de Bollenstreek is het hospice een belangrijk project waar de Rabobank graag een bijdrage aan levert.”

Dat is ook de reden dat een niet gering bedrag van € 15.000 wordt gedoneerd, want de bank wil een bedrag doneren “dat de moeite waard is en daadwerkelijk kan bijdragen aan de realisatie van het hospice”, zo maakt communicatieadviseur Ilonka Bakker bekend. “Jaarlijks ondersteunen we tientallen verenigingen en stichtingen in het werkgebied middels sponsoring, donaties en de coöperatiefondsen, zoals de BoodschappenPlusBus en de wereldwinkels in Noordwijkerhout en Lisse. Maar ook is de Stichting Welzijn Ouderen Hillegom ondersteund met de aanschaf van PC’s.”

Ieder project dat de algemene sociale, maatschappelijk, culturele en economische ontwikkelingen, maar ook de leefbaarheid in de Bollenstreek bevordert, komt in principe in aanmerking voor een bijdrage van de bank. Of zoals Manders het zelf zegt: “We zijn toonaangevend, betrokken en dichtbij.” Van oudsher hield de bank de uitdrukking ‘midden in de samenleving’ in acht en tegenwoordig wordt dit het coöperatief dividend genoemd. Later dit jaar zal de Rabobank haar nieuwe coöperatief dividend concept introduceren en toelichten. Doel is om naast het realiseren van klantwaarde tevens samenwerking en krachtenbundeling in te zetten op het maatschappelijke vlak.