Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

01 juni 2007

‘Het gemeentehuis is uw huis'

Informatieavond nieuwe Lissers drukbezocht

Door Joep Derksen

LISSE – De bijeenkomst op het gemeentehuis voor nieuwe Lissers is aan alle kanten goed ontvangen. ‘De toespraken waren niet te lang en de rondleiding door het gemeentehuis interessant.’ Ook de gratis folders, tassen en boekjes vonden dinsdag 22 mei gretig aftrek. Bij het afscheid kreeg iedere bezoeker een gratis entreekaartje voor Museum De Zwarte Tulp.

Niet minder dan 65 nieuwkomers waren aanwezig en ze kregen een basisintroductie in het de perikelen van het besturen van een gemeente met ‘circa 21.981 inwoners’. Burgemeester Corrie Langelaar kreeg de lachers op haar hand bij het welkomstwoord: ‘Het gemeentehuis is uw huis, want we betalen het ook uit uw portemonnee.’

Na het geven van toeristische informatie en de voorstelronde van de verschillende politici, konden de Lissers vragen stellen. Hier werd direct gebruik van gemaakt. Klachten over het niet aanwezig zijn van straatnaamborden, het wel aanwezig zijn van hondenpoep, vernielingen en hangjongeren werden vakkundig beantwoord door de politici. ‘Het punt van de missende straatnaamborden gaan we oplossen, wat de hangjongeren betreft: we kunnen de jeugd niet helemaal wegpoetsen, maar proberen een plekje voor hen te zoeken zodat we geen last meer van hen hebben’, aldus Langelaar.

Na de tour door het gemeentehuis, waarbij alle hoeken en gaten bezocht werden, genoten de bezoekers na met een drankje. Marry van Gijlswijk had een plezierige avond: ‘Nu heb ik een idee hoe het gemeentehuis werkt, want ik was hier nog nooit geweest. Ik kreeg vanavond echt het idee erbij te horen. Ook Ton Hakkenberg en zijn aanstaande vrouw Joke Mai hadden het naar hun zin in Lisse. Ton: ‘Ik heb vanaf 1987 in Lisse gewoond en ben gaan samenwonen met Joke in Den Haag. Ik had ontzettende heimwee naar Lisse en nu wonen we hier.’ Joke is ook blij met de verandering van woonplaats: ‘Het is hier gemoedelijker en het voelt fijner dan Den Haag. Ook mijn dochter heeft het naar haar zin, al gaat die nog wel vaker stappen in Den Haag dan in Lisse.’