Dé lokale en regionale nieuwssite

Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Ook zijn ruim 70 boeken van mij gepubliceerd. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

02 juli 2007

Kadernota geeft hoofdbrekens aan

TEYLINGEN – De kadernota doet enkele voorstellen om de financiële noden te verzachten. Zo wordt geen haast gemaakt met het onderhoud van de beschoeiing van de Kaag. In het rapport staat: ‘Wij achten het niet noodzakelijk om de opgelopen achterstand van het onderhout aan de beschoeiing met voorrang in te halen. Uit met name financiële overwegingen stellen wij u daarom voor om het onderhoud van de beschoeiingen voor de jaren 2008 en 2009 te beperken tot 50% van de noodzakelijk geachte uitgaven.’

Ook de vaartax komt naar voren: ‘Vanuit de gedachte van het profijtbeginsel zou de mogelijkheid van de invoering van een vaarvignet voor de Kaag kunnen worden overwogen. Vanwege de hoge innings- en registratiekosten stellen wij u echter voor om voorlopig niet tot invoering van een vaarvignet over te gaan.’

Het NS station Sassenheim geeft ook hoofdbrekens: de kosten hiervoor worden geraamd op 4,2 miljoen euro, waarvan Teylingen 2,5 miljoen euro moet ophoesten. Dat is pijnlijk, want tot nog toe ging het gemeentebestuur uit van een eigen bijdrage van 0,6 miljoen. De kadernota geeft een mogelijke oplossing aan: ‘We kunnen denken aan het in exploitatie brengen van het stationsgebied.’