Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

22 juli 2007

Zelf notuleren verleden tijd

‘We krijgen een audioverslag’

LISSE – Na meer dan 30 jaar de notulen verzorgd te hebben van de gemeenteraadsvergaderingen, was voor Ben Peek en Frans Mooyekind op donderdag 12 juli het moment van afscheid gekomen. Voortaan worden alle raadsvergaderingen digitaal opgenomen, waarna een audioverslag door een extern bedrijf wordt opgesteld. Burgemeester Corrie Langelaar dankte beide gemeentelijk medewerkers hartelijk voor hun jaren trouwe avonddienst.

De burgemeester vertelde: ‘Ben en Frans: dertig jaar lang hebben jullie de notulen van de raadsvergaderingen verzorgd. Als ik dan terugtel denk ik bij mezelf: wat was ik toen nog jong. Jullie hebben het verzorgen van de notulen al die jaren naar volle tevredenheid gedaan, maar we gaan het nu op een heel andere manier doen.

We krijgen een audioverslag ofwel gesproken woord via de gemeentelijke website. Dan kun je via website horen wat de raadsleden gezegd hebben en hoelang ze gesproken hebben. We zijn jullie dankbaar voor al die goede notulen: jullie krijgen nu een hele hoop vrije tijd en we geven jullie een cheque en een bloemetje voor jullie vrouwen.’

Mooyekind dankte Langelaar voor haar woorden: ‘Ik zal het kort houden, want straks moet ik de notulen nog zelf uitwerken. Sinds 1978 heb ik 350 vergaderingen gevolgd en heb 15 wethouders en 4 burgemeesters meegemaakt. Ik heb het werk met veel plezier gedaan en misschien is het wel mooi dat het nu tot een eind gekomen is.’