Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

21 oktober 2007

Nieuw Lisse uit zorg over inhuur extern personeel

LISSE – Nieuw Lisse-fractievoorzitter Ad van Zelst maakt zich zorgen over het geld dat besteed wordt aan de inhuur van arbeidskracht. ‘De gemeentelijke reorganisatie legt al een hoge druk op het personeel. Ik wil dieper ingaan op de redenen van ziektes en vacatures.’

‘Ik vind dit een zorgelijke ontwikkeling’, stelde Van Zelst. ‘Ik vind het verbazingwekkend dat de raad dit zomaar voorbij laat gaan.’ Wethouder Jan Kippers (CDA) antwoordde: ‘De reorganisatie zet de boel op z’n kop. Dat betekent, dat je moet doorgaan. Er is inderdaad een enorm gehalte aan inhuur. We hebben gezegd, dat we geen vaste vacatures inzetten op plekken die na afronding van de organisatie niet worden in gevuld. Maar we hebben ook reguliere vacatures, die moeilijk invulbaar zijn, waardoor je externen moet inhuren. Het aantal is substantieel, maar niet enorm afwijkend. Het kost wel een boel geld, dat ben ik met de fractievoorzitter van Nieuw Lisse eens.’ Ten aanzien van het ziekteverzuim meldde Kippers: ‘De gegevens hierover zijn bekend. De algemene trend is, dat het percentage lager is ten opzichte van 2003. Blijkbaar is sprake van een daling van het ziekteverzuim.’