Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

15 december 2007

Presentatie: Martin Hersman

TEYLINGEN – Martin Hersman (33), voormalig topschaatser en huidig sportcommentator, vertelt over zijn achtergrond in Teylingen en zijn toekomstplannen: “Mijn ouders komen uit Sassenheim en hebben veel over deze plaats verhaald. Hier in Panorama Tulipland is bijvoorbeeld een levensechte gevel te zien van De Witte Zwaan en daar spraken mijn vader en moeder vaak over.”

Door Joep Derksen

Hij vervolgt: “Op dit moment werk ik bij een bedrijfsonderdeel van KPN International, wat me goed bevalt. Daarnaast ben ik commentator bij de TV. Momenteel heb ik geen interesse om schaatscoach te worden, hoewel ik alle diploma’s hiervoor al wel heb. Ik heb nu twee kleine kinderen en wil op dit moment geen 200 dagen per jaar van huis zijn. Maar het kan inderdaad best zijn dat ik over een aantal jaren een schaatsteam ga coachen.”

Welke Europees en Wereldkampioen allroundschaatsen wordt dit jaar gekroond, volgens Hersman? “Op het EK gaat volgens mij Sven Kramer winnen, maar ik voorspel dat Håvard Bøkko de wereldtitel gaat pakken.”