Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

21 februari 2008

“Ik werk vanuit het gevoel en luister naar de mensen”

TEYLINGEN – Op 1 februari zag het bedrijf De Verandering het levenslicht. Oprichtster Miranda Schuil (44) combineert haar jarenlange ervaring in de makelaardij met het vele jaren werken in de modewereld. Ze loopt al een tijd lang rond met de passie om bij de mensen meer balans in huis te brengen en heeft enkele opleidingen gevolgd om dit te kunnen realiseren.

Schuil volgde onder meer de Kleur & Styling-opleiding bij het Instituut voor Binnenhuisarchitectuur alsmede een Feng Shui opleiding. Schuil: “In Nederland wordt dit uitgesproken als ‘fung sjwee’ en het staat voor het in balans brengen van de dingen en de mensen. Ik werk niet alleen met deze Chinese filosofie, maar ik neem het mee in al mijn werkzaamheden, want ik werk vanuit het gevoel en luister naar wat de mensen te vertellen hebben.”

Ze vervolgt: “In een huis is het voor de bewoners onderling soms erg onrustig en mensen voelen zich wel eens niet veilig of ongelukkig thuis. Dit kan komen door een scheiding of hyperactieve kinderen. Ik probeer de drukke invloeden en het jachtige van het leven buiten te houden, door rust in de huizen te creeren. Een opgeruimd huis is hier altijd een eerste stap voor, maar het gaat ook verder. Zo kun je gebruik maken van zachtere kleuren of het meubilair meer op elkaar laten afstemmen. Maar wat ik niet doe, is mijn eigen stijl opdringen, want de mensen moeten zelf aangeven wat ze willen.”

Dominant

Ook op de markt voor verkoop van woningen is Schuil gevraagd: “Ik kijk dan naar de woning en de tuin. Als er veel persoonlijke foto’s staan of dominante schilderijen hangen, dan haal ik die weg.” Op wie richt ze zich? “Dit zijn meerdere doelgroepen: mensen die net een nieuw huis hebben of juist hun eigen huis of kinderkamers willen restylen. Ik ga dan ook met de kinderen in gesprek om te ervaren wat hun wensen en kleuren zijn. Wanneer mensen van mijn diensten gebruik willen maken, bezoek ik hun woning en in zo’n anderhalf uur lopen we samen door het hele huis, waarbij ik de wensen goed in kaart breng. Nadat ik al hetgeen gezegd is goed heb laten bezinken op mijn kantoor, kom ik met een advies.”

In het bedrijfslogo staat ook het Yin-Yang symbool. Wat is hier de reden van? “Dit staat voor balans en evenwicht, want ik leer elke dag ook van de mensen waar ik thuis kom. Door te kijken naar de mannelijke en vrouwelijke kant, dag en nacht, leeg en vol en rust en handelen, probeer ik die tegenovergestelde dingen met elkaar in balans te brengen.
Voor meer informatie: De Verandering, M: 06 2929 6729, E: info@deveranderingadvies.nl, W: www.deveranderingadvies.nl.