Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

18 april 2008

Lekker een balletje te trappen

Zomeravondvoetbal op donderdagavond

NOORDWIJK – Al vijf jaar organiseren Leo en Astrid Kruithof, vader en dochter, het zomeravondvoetbal bij VV Noordwijk. Deze vorm van recreatievoetbal is opgezet voor iedereen die op een klein veldje willen voetballen. ‘Veel mannen willen wel voetballen, maar niet het hele jaar door iedere zaterdag overal naar toe moeten rijden.’

Dat is de reden dat gedurende acht weken vanaf de instelling van de zomertijd zo’n 120 voetballers zich iedere donderdagavond twee keer twintig minuten in het zweet werken om de bal in het doel te krijgen. Leo Kruithof vertelt over het ontstaan van het zomeravondvoetbal: ‘We zijn begonnen in 2003, waarbij mensen zich in groepen van tien personen zich konden inschrijven. Gezelligheid staat hier voorop, zowel op het veld als tijdens de derde helft. De voetballers kunnen lekker een balletje trappen en hoeven geen uitwedstrijden te spelen. Dit jaar doen 120 mensen mee, verdeeld over twaalf teams.’

De 53-jarige heeft zelf nooit gevoetbald, maar is al 16 jaar betrokken bij VV Noordwijk: ‘Ik stond als supporter wekelijks langs de lijn en de mensen vroegen me om wat voor de club te doen; binnen het jaar zat ik in het bestuur. Dat heb ik tot een paar jaar geleden gedaan. Samen met Astrid heb ik het zomeravondvoetbal opgezet, dat start de donderdag nadat de zomertijd begint. We spelen door tot eind mei, want dan worden de velden gerepareerd en mag er niet op worden gevoetbald. Door het tot acht wedstrijden te beperken, hebben de deelnemers ook geen jaarverplichting.’

Dit toernooi wordt gespeeld door mannen tussen 18 en 50 jaar, zowel door leden als niet-leden van de VV Noordwijk. Er spelen echter alleen mannen mee. Bestaat er ook de mogelijkheid dat vrouwenteams of gemengde teams kunnen deelnemen? Astrid (25) antwoordt: ‘Een vrouwenteam tussen alle andere mannenteams zal niet lukken, maar mijn droom is het om genoeg damesteams bij elkaar te krijgen om ook een aparte dameszondagavondcompetitie op te zetten.’ Geinteresseerden kunnen zich aanmelden per email:
l.kruithof@kpnplanet.nl of via de website van VV Noordwijk.