Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

20 augustus 2008

“Laat AIVD de Kamerleden screenen”

NOORDWIJK – “De AIVD zou ook Kamerleden moeten screenen.” Dit zei VVD-Kamerlid Fred Teeven voorafgaand aan zijn deelname aan de tweede editie van “Vechten tegen de zee” op zaterdag 16 augustus. Hij reageerde op de vraag wat hij vond van het vertrek van zijn ex-collega Wijnand Duyvendak. Teeven: “Zijn vertrek is geen verlies voor de politiek. Ik was er vanwege mijn vorige functie al van op de hoogte dat hij een strafblad had. Overigens vind ik dat je wel een Tweede Kamerlid mag worden als je een strafblad hebt, maar het zou geen slechte zaak zijn dat de AIVD ook Kamerleden screent.”