Geen fietspad Meer en Duin
Brekelmans legt uit waarom de gemeente in dit geval de felle protesten van de ondernemers ter harte heeft genomen: ‘In de nieuwe route zouden minder conflictpunten komen tussen de fietsers en het overige verkeer. Maar een rapport geeft aan dat de kans op dodelijk letsel bij een ontmoeting tussen een vrachtwagen en een fietsende scholier ruim 15 keer zo groot is als bij een ontmoeting met ‘gewone’ motorvoertuigen. De kans dat er wat gebeurt, is klein, maar als er toch een ongeluk gebeurt, is het effect zodanig ernstig, dat we deze situatie niet willen. Er komt dus geen fietsverbinding over Meer en Duin. Hiermee luisteren we ook naar de ondernemers die massaal tegen deze plannen bezwaar maakten.’
De wethouder vervolgt: ‘Met het schrappen van de fietsverbinding besparen we 21.000 euro, maar we kijken naar alternatieven om dit bedrag te besteden, bijvoorbeeld door verbeteringen uit te voeren op de route langs de Oranjelaan die de scholieren nu afleggen.’
De overige plannen voor de revitalisering van Meer en Duin vinden wel doorgang: zo komen er nieuwe groenstroken, nieuw straatmeubilair en worden de wegen verbeterd. De eenrichtingslus die in de rechterhoek vooraan op het bedrijventerrein zou komen, wordt niet gerealiseerd. Deze verkeersmaatregel zou teveel overlast zorgen voor de bedrijfsuitvoering van transportbedrijf Ruigrok. Bij de aan te leggen rotonde op de kruising Heereweg – Meer en Duin komt geen verkeersregelinstallatie, zoals een van de ondernemers bepleitte, maar een nieuw informatiepaneel met de namen van de op Meer en Duin aanwezige bedrijven wordt wel gerealiseerd.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home