Minder bekeuren en meer gratis parkeren
NOORDWIJK – Een aantal horecaondernemers is het gemeentelijke beleid van het intensief bekeuren door de GOA’s beu en heeft hierover in het horecaoverleg met de gemeente over aan de bel getrokken. De ondernemers verwijzen voor meer informatie naar Arjan Slobbe, voorzitter van de Noordwijkse Ondernemers Vereniging (NOV), die zich desgevraagd uitlaat over het parkeerbeleid en de vele boetes die toeristen, ondernemers en klanten uitgeschreven krijgen.
Slobbe: ‘Die geluiden over de situatie dat er heel snel bonnen uitgeschreven, of beter gezegd: ingetikt, worden, horen wij ook. Zo zijn er voorbeelden van mensen die willen inchecken in een hotel, even naar binnen lopen om te vragen waar ze kunnen parkeren en bij terugkomst een gele bon achter hun ruitenwisser vinden. Handhaving is heel belangrijk, maar de gastvrijheid moet zeker ook in het oog gehouden worden.’
De NOV-voorzitter heeft ook een ander bezwaarpunt: ‘Het parkeerbeleid komt rommelig over naar de buitenwereld toe. Er zijn verschillende parkeerzones, -tarieven en –tijden. De NOV wil een vereenvoudiging hierin, maar het is bekend dat de gemeente volgend jaar een nieuw parkeerbeleid wil effectueren. Het is dan een goed idee om in te voeren dat je met je mobiel kunt betalen, zodat de prijs dan per minuut bepaald wordt. Het huidige betaalsysteem is niet gastvrij en dat is toch wat we voor de bezoekers en consumenten willen zijn.’
Slobbe vervolgt: ‘Overigens is het wel zo dat er te weinig consumenten naar Noordwijk komen. De omliggende plaatsen zijn flink aan de weg aan het timmeren; in Lisse is het bijvoorbeeld goed parkeren en nog gratis bovendien. Iedereen is het erover eens dat er op drukke dagen goed betaald mag worden, maar in de wintertijden zijn de parkeervakken helemaal leeg. De gemeente zou moeten overwegen om dan gratis parkeren of de eerste twee uur gratis parkeren toe te staan.’
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home