Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

28 januari 2009

Schelberg: “Hier moet ik me actief van distantiëren”

VOORHOUT – Burgemeester Sander Schelberg informeert waarom hij bij nader inzien besloten had het eerste exemplaar van het boek “Grootste Kinderleed” niet in ontvangst te nemen. “Ik had toen mevrouw Tuk mij gevraagd had om het boek in ontvangst te nemen wel gevraagd over wat de inhoud van het boek was. Die mevrouw kende ik helemaal niet. Het artikel in Nieuwsblad Teylingen heeft anderen geleid aan mij te vragen: ‘Zou je dit wel doen?’ Er zijn stevige discussies ontstaan over de inhoudelijke moeilijkheden in het nabije verleden tussen mevrouw Tuk en de Stichting William Schrikker Groep. Door het in ontvangst nemen van het eerste exemplaar zou ik er partij in worden. Dat kan niet, want ik zou er ernstig in verlegenheid door komen.”

Schelberg vervolgt: “Ik kies helemaal geen partij en ga me ook niet met de inhoud bemoeien. Het verzoek kwam om een boek van een Voorhoutse psycholoog in ontvangst te nemen. Mij was verteld dat het ging om een boek tegen kinderleed en voor rust in de jeugdzorg. Dat zijn zaken waar je niet tegen kan zijn, maar het is de helft van het verhaal. Er zijn veel acties van mevrouw Tuk zelf in het verleden. Ik wil me daarin niet mengen met het in ontvangst nemen van boek. Een beeld van dat ik het met haar eens ben wil ik niet oproepen. Hier moet ik me actief van distantiëren.”

2 Comments:

At 10:57 p.m., Anonymous Debby Roorda said...

De burgemeester heeft gelukkig een goed voorgevoel over deze mevrouw Marja Tuk-Koek. Er is inmiddels een vonnis waarin deze vrouw veroordeeld is.

http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BU3629

LJN: BU3629, Rechtbank 's-Gravenhage , 356126 / HA ZA 10-52 Print uitspraak
Datum uitspraak: 28-09-2011
Datum publicatie: 08-11-2011
Rechtsgebied: Civiel overig
Soort procedure: Eerste aanleg - enkelvoudig
Inhoudsindicatie: Eén van de gedaagden , Marja Tuk-Koek, is als vertrouwenspersoon van gezin met vier kinderen opgetreden en is in conventie schadeplichtig geoordeeld wegens bedrog/misleiding van de ouders. Diverse schadeposten worden toegewezen. Vordering in reconventie wordt afgewezen.

 
At 2:43 p.m., Anonymous Anoniem said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

 

Een reactie posten

<< Home