Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

25 april 2009

“Verrast door kandidatuur Kamphuis”

NOORDWIJK – “Interne zaken moeten intern blijven.” Stephan Stokkermans, scheidend bestuursvoorzitter van de VVD, geeft aan verrast te zijn dat René Kamphuis zich in het openbaar heeft uitgesproken over zijn kandidatuur voor de functie van voorzitter van het bestuur.

Stokkermans: “Ik neem afscheid omdat mijn termijn erop zit. Ik heb nu zo’n vier jaar een bestuurlijke functie vervuld en in de huidige omstandigheden vond ik het niet goed om voor een nieuw mandaat te gaan. Ik heb mijn gezin en het hotel en er is behoefte aan iemand die vol energie de club vooruit stuwt. Ik ga me niet kandidaat stellen voor de gemeenteraadsverkiezingen, want ik heb niet de ambitie om de politiek in te gaan. Je moet daar bepaalde karaktereigenschappen voor hebben. Ik zou bijvoorbeeld meer compromissen moeten sluiten dan me lief is. Wat het bestuur betreft is de meest geschikte kandidaat Hester Duijndam: het is een jonge Noordwijkse moeder die letterlijk midden in het dorp woont.”

Over de aankondiging van Kamphuis dat hij voorzitter wil worden: “Dat heeft ons verrast, want als hij tot voorzitter gekozen wordt, zal hij afscheid moeten nemen van zijn raadszetel. We hadden verwacht dat hij zijn gemeenteraadstijd uit zou zitten. Overigens is de verkiezing een interne aangelegenheid voor de leden. Interne zaken moeten intern blijven en externe zaken moeten extern blijven. We zijn echter voor de vrijheid van meningsuiting. Als René Kamphuis de keuze maakt zijn kandidatuur via de krant bekend te maken, moet hij dat zelf weten.” Zou het vertrek van Kamphuis uit de gemeenteraad een verlies zijn voor de VVD? Stokkermans: “Gelukkig hebben we voldoende goede mensen die staan te trappellen om zijn plaats in te nemen. We hebben veel mensen met vele capaciteiten en René heeft aangegeven dat hij betrokken wil blijven bij de VVD.”