Dé lokale en regionale nieuwssite

Beste bezoeker, Als journalist schrijf ik over actuele zaken. Deze blog heeft al miljoenen bezoekers verwelkomd. Hier vindt u alle, ruim 26.800, gepubliceerde artikelen, verschenen in landelijke, regionale en lokale dag- en weekbladen en magazines. Veel leesplezier! Mocht u onderwerpen aan de kaak willen stellen, neemt u dan contact met mij op: info@writing4u.nl. Foto's kunnen, tegen vergoeding, besteld worden via dit emailadres.

27 mei 2009

‘Meer bollengerelateerde bedrijven’

LISSE – De vier maanden geleden aangestelde Ilonka Bodt, gemeentelijke bedrijfscontactfunctionaris, heeft zeker niet stilgezeten. Een aantal keren is ze bij bedrijven langs geweest om te ervaren wat de ondernemersperikelen zijn.

Bodt legt uit: ‘Soms krijg ik tijdens zo’n bezoek een hele stortvloed aan klachten en ik help hen met het zoeken naar een oplossing. Die klachten kunnen gaan over het verkrijgen van een invalidenparkeerplek bij een winkelier, een beschadigde pui, de algemene parkeerproblematiek of nog niet geplaatste fietsenrekken. Het is niet zo dat ik alles kan en ga regelen, maar ik probeer wel mijn gemeentelijke collega’s te enthousiasmeren om met oplossingen te komen voor de ondernemersproblematieken.’
Samen met het college van burgemeester en wethouders heeft Bodt ook Holland Biodiversity bezocht. Razend enthousiast is ze over deze ervaring: ‘Prachtig om te zien hoe stofjes uit bloembollen onttrokken worden, om hiermee medicijnen te maken. Om Lisse nog meer als centrum van de Bollenstreek uit te bouwen, is het noodzakelijk dat we zoveel mogelijk bollengerelateerde bedrijven in onze gemeente te krijgen. Juist hierdoor krijgen we een kleurrijk Lisse.’